«دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در توئیتی نوشت: آمریکا اگر لازم شود ، «مسئله» کره شمالی را بدون چین حل می کند.

به گزارش مرور نیوز، «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا در توئیتی نوشت: آمریکا اگر لازم شود ، «مسئله» کره شمالی را بدون چین حل می کند.
ترامپ روز سه شنبه درادامه پیام های توئیتری خود نوشت: کره شمالی به دنبال مشکل است. اگر چین تصمیم به کمک بگیرد بسیار خوب خواهد بود، اگر نه، ما آماده ایم این مشکل را بدون آنها حل کنیم.
وی در توئیت دیگری افزود: من به رئیس جمهوری چین توضیح دادم که اگر به حل مشکل کره شمالی کمک کنند، توافق تجاری به مراتب بهتری با آمریکا در انتظارشان خواهد بود.
«شی جین پینگ» رئیس جمهوری چین و ترامپ در فروردین برای نخستین بار با یکدیگر دیدار کردند.
ترامپ پیش از رسیدن به فلوریدا، محل دیدار با رئیس جمهوری چین به خبرنگاران گفته بود که به طور حتم درباره مسئله تجاری نیز با وی گفت وگو خواهد کرد، چرا که روند تجارت این کشور با آمریکا منصفانه نیست و آمریکا در طول سال های متمادی پیمان های تجاری نامناسبی با چین داشته است.
وی در جریان مبارزات انتخاباتی خود وعده داده بود جلوی فرار سرمایه و اشتغال از آمریکا به چین را بگیرد.
ترامپ پیشتر نیز درباره اقدام یکجانبه آمریکا علیه کره شمالی در صورت ناتوانی پکن در کمک به کنترل برنامه هسته ای پیونگ یانگ هشدار داده بود.
خبرگزاری فرانسه درگزارشی دراین زمینه نوشت: ترامپ همزمان با دیدار با رئیس جمهوری چین دستور حمله موشکی به سوریه را صادر کرد. این اقدام عمدتا به عنوان هشداری به کره شمالی تفسیر شد.

ترامپ در توئیت دیگری نوشت: «ران استس» نامزد جمهوری خواهان امروز در ایالت کانزاس برای پر کردن کرسی خالی کانزاس در کنگره شرکت می کند. وی فوق العاده است و من به کمک وی در اصلاحات برنامه مراقبت بهداشتی و مالیاتی نیاز دارم.