سرویس بین الملل - رئیس جمهور چین در تماس تلفنی با همتای آمریکایی خود گفت: مسئله کره شمالی باید از طریق مسالمت آمیز حل شود.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از رسانه های چین، رئیسان جمهوری چین و آمریکا که کمتر از یک هفته از دیدار حضوری آنان در فلوریدا می گذرد، روز چهارشنبه مسائل مربوط به کره شمالی و سوریه را تلفنی بررسی کردند.

«شی جین پینگ» به «دونالد ترامپ» همتای آمریکایی خود گفته است که مسائل مربوط به کره شمالی و سوریه باید از طریق مسالمت آمیز و گفت وگو حل و فصل شود.

بنابر این گزارش، «شی» در سخنان خود به «ترامپ» تاکید کرد که راه حل سیاسی، شیوه مناسبی برای پایان مناقشات سوریه است و از وی و همه طرف های ذیربط خواست به دنبال راهکارهای سیاسی برای پایان بحران سوریه باشند.

تلویزیون «ان.اچ.کی» ژاپن نیز در گزارشی از انجام این گفت وگوی تلفنی خبر داده و اعلام کرد: کره شمالی، مسائل هسته ای این کشور و اتفاقات شبه جزیره کره محور گفت وگوی رئیسان جمهوری چین و آمریکا بوده است.

رئیس جمهور خلق چین در خصوص شبه جزیره کره نیز خواستار استفاده از روش های صلح آمیز برای پایان بحران شبه جزیره کره شده است.

گفت و گوی این دو مقام در حالی صورت می گیرد که آمریکا چند روز پیش و در اقدامی کاملا تحریک آمیز و در راستای تشدید بحران در منطقه شرق آسیا بویژه شبه جزیره کره، کشتی های جنگی خود از جمله ناو غول پیکر «یو.اس.اس کارل وینسون» و چند ناو دیگر را با هدف آنچه تامین منافع خود در مقابل کره شمالی خوانده بود به سوی آبهای همجوار کره شمالی حرکت داده است.