ارتش سوریه از کشته شدن ده‌ها غیرنظامی در حمله جنگنده‌های ائتلاف موسوم به ضد داعش به یک انبار حاوی مواد سمی داعش در دیرالزور خبر داد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از سانا، ارتش سوریه اعلام کرد که جنگنده‌های ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش یک مقر گروه تروریستی داعش در روستای حطله در شرق دیرالزور را هدف قرار داده است که در نتیجه آن یک انبار حاوی مواد سمی این گروه تروریستی منفجر شده است.

ارتش سوریه در بیانیه‌ای افزود: ده‌ها غیرنظامی در پی اسنتشاق مواد سمی حاصل از انفجار این انبار دچار خفگی و جان خود را از دست داده‌اند.

ارتش سوریه در این بیانیه تاکید کرد که این حادثه نشان دهنده هماهنگی بین تروریست‌ها و حامیان آن‌ها برای متهم کردن ارتش سوریه به استفاده از سلاح‌ شیمیایی است.

این بیانیه می‌افزاید: این حادثه ثابت می‌کند که گروه‌های تروریستی و در رأس آن دو گروه تروریستی داعش و النصره از سلاح‌های شیمیایی برخوردارند و توانایی دستیابی به این گونه سلاح و ذخیره و به‌کارگیری آن با کمک کشورهای معروف منطقه را دارند.

روز گذشته آمریکا، انگلیس و فرانسه پیش‌نویس قطعنامه‌ جدیدی درباره حمله شیمیایی در سوریه به شورای امنیت ارائه کرده بودند که در این پیش‌نویس بار دیگر دولت سوریه به انجام حمله شیمیایی در خان شیخون متهم شده بود. این پیش‌نویس همچنین خواهان همکاری کامل در زمینه تحقیقات در خصوص حمله شیمیایی در خان شیخون بود.

این در حالی است که روسیه پیش‌نویس قطعنامه کشورهای غربی درباره سوریه را وتو کرد و چین رأی ممتنع داد.

سازمان منع گسترش سلاح‌های شیمیایی امروز کارشناسانی را برای تحقیق در خصوص حمله شیمیایی خان شیخون به ترکیه اعزام کرده است.

دولت سوریه تاکید کرده است که هرگز از سلاح شیمیایی استفاده نکرده و نخواهد کرد.