تعداد افرادی که در اعتراضات خونین و خشونت آمیز 3 هفته اخیر در ونزوئلا کشته شده‌اند به بیش از 20 نفر افزایش یافت.

به گزارش مرور نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، ونزوئلا نیمه شب جمعه یکی از مرگبارترین شب های خود از آغاز ناآرامی های اخیر را تجربه کرد و تعداد قربانیان اعتراضات خشونت آمیز در این کشور به بیش از 20 نفر رسیده است.

11 نفر زمانی که قصد غارت یک نانوایی را داشتند با شلیک گلوله کشته شدند و 6 نفر دیگر نیز در آشوب و اعتراضات خشونت بار در منطقه ال واله در جنوب غرب ونزوئلا زخمی شدند. بسیاری از مناطق پایتخت ونزوئلا صحنه درگیری بین نیروهای پلیس و معترضان بوده است.

یکی از شهروندان ونزوئلا تاکید کرد: نیروهای پلیس با گاز اشک آور به معترضان حمله کردند و غیرنظامیان مسلح نیز به سوی ساختمان ها تیراندازی کردند. معترضان نیز با کوکتل مولوتف به نیروهای پلیس حمله کردند.

مخالفان، دولت ونزوئلا را متهم به فرستادن تبهکاران و اوباش برای حمله به معترضان کرده‌اند. معترضان در یکی از خیابان ها توانستند با کوکتل مولوتف یکی از خودروهای نظامی پلیس را به آتش بکشند. 44 کودک نیز از بیمارستانی در نزدیکی محل درگیری تخلیه شدند.

دولت ونزوئلا اعلام کرده است که تبهکاران مسلح که توسط مخالفان اجیر شده‌اند، به این بیمارستان حمله کردند. کارلوس اوکاریز شهردار این منطقه خواستار تحقیقات کامل و مجازات عاملان کشتار اخیر شده است.

روز جمعه، تدابیر امنیتی شدیدی در پایتخت ونزوئلا برقرار شده است. رهبران مخالف ونزوئلا خواستار ادامه اعتراضات در روزهای شنبه و دوشنبه شده‌اند. قرار است امروز شنبه تظاهرات سکوت به سوی کلیساهای کاتولیک در سراسر ونزوئلا برگزار شود.

مخالفان، مادورو را دیکتاتوری می دانند که دولتش با استفاده از غیرنظامیان مسلح سعی در گسترش خشونت و ترس در بین مردم دارد. در اعتراضات روز چهارشنبه نیز بیش از 400 نفر نیز بازداشت شدند. بسیاری از معترضان با در دست داشتن پارچه نوشته هایی خواستار برکناری مادورو از قدرت شده‌اند.

وزارت خارجه آمریکا نیز نسبت به تحولات اخیر ونزوئلا ابراز نگرانی کرده و خواستار شنیده شدن صداهای مخالف در این کشور شده است.

مادورو دولت آمریکا را عامل اصلی هرج و مرج و ناآرامی های اخیر این کشور می داند.