سرویس بین الملل- کارشناس امور فرانسه گفت: بیش از 46 میلیون فرانسوی واجد شرایط امروز در پای صندوق های اخذ رای می روند که به شدت با مشکلات اقتصادی و امنیتی در این کشور دست به گریبان هستند.

ارش اشکان در گفت وگو با سرویس بین الملل مرور نیوز با اعلام این مطلب افزود: عملیات تروریستی سال گذشته و ماه های اخیر و بویژه در قلب پاریس و همچنین کاهش قدرت خرید و افزایش میزان بیکاری فرانسه موجب شد افکار عمومی این کشور با بحران اقتصادی و امنیتی مواجه باشند.

کارشناس امور فرانسه ادامه داد: این عوامل و متغیرهای درونی و برخی عوامل فرا مرزی از جمله دخالت فرانسه در امور داخلی دیگر کشورها و مشارکت در جنگ علیه دولت و مردم سوریه شرایط خوبی را برای فرانسوی ها و افکار عمومی این کشور بوجود نیاورده و موجب خشم و نگرانی مردم شده و در نتیجه انتخابات تاثیر می گذارد. 

وی اضافه کرد: هر چند قبلا پیش بینی می شد که فرانسوا فیون به عنوان یکی از نامزدهایی که  به دور دوم وارد خواهد شد، اما پس از افشای رانت خواری و فساد مالی وی که مربوط به همسرش بود جای خود را به نامزد جوان داد یعنی امانوئل ماکرون به جای فیون در جدول ارزیابی‌های نهایی جایگیری کرد.

ارش اشکان تصریح کرد که فرانسه در حالت فعلی دارای مشکلات اقتصادی و امنیتی مهم است و تاثیر این دو موضوع می‌تواند وضعیت آراء را به طرف نامزدهای گوناگون جهت‌دهی کند.

وی در بخش دیگری با اشاره به اینکه آمار بیکاری در فرانسه بین ۱۰ تا ۱۱ درصد است که این موضوع می‌تواند طیف رای‌دهندگان و نامزدهای مشخص را بر اساس کارنامه و حتی شعارهای آنها تغییر دهد، تصریح کرد: نباید فراموش کرد که بروز سلسله عملیات‌های تروریستی از سال ۲۰۱۵ تاکنون که آخرین آنها پنجشنبه گذشته در قلب پاریس یعنی خیابان شانزلیزه فرانسه بود که می‌تواند بر میزان آرا تاثیرگذار باشد زیرا شهروندان فرانسه به دنبال رئیس قوه مجریه ای هستند که بتواند امنیت پایدار را برایش تامین کند.