«بیل کریستول» سردبیر نشریه «ویکلی استاندارد» در توییتی با اشاره به حضور ترامپ در کنگره آمریکا در هفته جاری، تاکید کرد: ترامپ باید به فکر بودجه دفاعی مناسب باشد.

به گزارش مرور نیوز، کریستول در صفحه شخصی خود در توییترنوشت: بسیار مضحک خواهد بود که ترامپ در مذاکرات این هفته خود با نمایندگان کنگره، موضوع دیوارکشی را در اولویت نخست خود قرار دهد، حال آنکه موضوع بودجه دفاعی از اهمیت بالاتری برخورداراست.
کریستول پیشتر در باره برخورد دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا با رسانه ها تاکید کرده بود: گفتمان ترامپ در مواجهه با رسانه ها مغایر با اصول دموکراسی است.
اظهارات سردبیر ویکلی استاندارد در حالی مطرح شده است که شبکه خبری سی ان ان به نقل از چهار مقام آمریکایی گزارش داد: «جیمز ماتیس» وزیر دفاع آمریکا در سخنانی محرمانه به کنگره گفته است که بودجه درخواستی دولت «دونالد ترامپ» برای وزارت دفاع (پنتاگون) جهت تامین هزینه های بازسازی ارتش کافی نیست.
مقامات مذکور که از نزدیک از محتوای سخنان ماتیس آگاه هستند گفتند، ترامپ بارها گفته است که با افزایش هزینه های هنگفت دفاعی ارتش را بازسازی خواهد کرد اما منابع مالی در نظر گرفته شده برای بودجه سال آتی کمتر از آن چیزی است که پنتاگون مطالبه کرده است.
ماتیس در اظهارات علنی خود ازطرح نگرانی ها درباره طرح بودجه 603 میلیارد دلاری پنتاگون خودداری کرده و بیشتر خود را همسو با تصمیم کاخ سفید نشان داده است هر چند که چنین موضعی برخی از مقامات دفاعی جنگ طلب جمهوری خواه در کنگره را ناامید کرده است. اما ارزیابی پنهانی پنتاگون با انتقادهای علنی قانونگذاران درباره طرح بودجه ترامپ مطابقت دارد.