مهلت تبلیغات کاندیداهای انتخابات پارلمانی الجزایر که قرار است روز پنج شنبه برگزار شود، یکشنبه به اتمام رسید، همزمان حزب جبهه آزادی‌بخش ملی تاکید کرد "تا 100 سال دیگر قدرت را در دست خواهد داشت."

به گزارش مرور نیوز، به نقل از شبکه تلویزیونی سومریه نیوز عراق، تبلیغات کاندیداهای انتخابات پارلمانی الجزایر که حدود سه هفته قبل آغاز شده بود،‌ عصر یکشنبه به اتمام رسید و این کشور در سکوت انتخاباتی فرو رفت و تا روز پنجشنبه هر گونه فعالیت تبلیغاتی کاندیداها ممنوع است.

به نظر می‌رسد حزب "جبهه آزادی‌بخش ملی" به ریاست عبد العزیز بوتفلیقه، رئیس جمهور الجزایر با همپیمان خود در دولت یعنی "مجمع ملی دموکراسی" اکثریت آراء را در این دوره از آن خود کنند.

جمال ولد عباس، دبیرکل جبهه آزادی‌بخش ملی گفت:‌ حزب ما دستکم تا 100 سال دیگر در کشور قدرت را در دست خواهد داشت زیرا این حزب بود که در سال 1962 میلادی کشور را از زیر سلطه استعمار فرانسه خارج کرد.

در انتخابات سال 2012 حزب بوتفلیقه 221 کرسی از مجموع 462 کرسی را به دست آورد و پس از آن مجمع ملی دموکراسی با 70 کرسی و اسلام‌گراها در لیست سبز الجزایر با 47 کرسی قرار گرفتند.