سرویس بین الملل- حزب حاکم «سیریزا» یونان در پایان کنگره سراسری خود از دولت آتن خواست کشور فلسطین را به رسمیت بشناسد و حمایت های لازم را از ملت فلسطین به عمل آورد.

به گزارش سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از مرکز اطلاع رسانی فلسطین، «نبیل شعث» عضو کمیته مرکزی جنبش فتح که در راس هیاتی در این کنگره مشارکت داشت، ضمن استقبال از تصمیم این حزب، گفت که حمایت های به عمل آمده از فلسطین در جریان این کنگره، بیانگر احساسات و عواطف یونانی ها در حمایت از مساله فلسطین است.

شعث در سخنانی در این کنگره از حزب حاکم یونان خواست کشور فلسطین را به رسمیت شناخته و موضعی همسو با مواضع تاریخی یونان در حمایت از مساله فلسطین و مخالفت با سیاست های رژیم صهیونیستی اتخاذ کند.

شعث در حاشیه این کنگره با آلکسیس سیپراس نخست وزیر یونان و رئیس حزب سیریزا دیدار کرد. سیپراس عنوان کرد که یونان در کنار ملت فلسطین ایستاده و در تلاش برای تقویت روابط دو جانبه با فلسطینیان خواهد بود.

وی اظهار داشت که هیات جنبش فتح قراداد همکاری با حزب سیریزا به امضا رسانده که در آن بر تشکیل کشور مستقل فلسطین به پایتختی قدس شریف، حق بازگشت آوارگان فلسطینی، توقف فوری شهرک سازی رژیم صهیونیستی و انجام فعالیت های مشترک سیاسی، اجتماعی و اقتصادی میان فلسطین و یونان تاکید شده است.

هیات جنبش فتح با احزاب کمونیست، دموکراتیک جدید و حزب سوسیالیست دموکرات باسوک نیز دیدار کرد.