کشته شدن 283 کودک در 4 ماه اول سال میلادی در افغانستان، دفع حمله طالبان به شهرستان «برکه» استان «بغلان»، پرتاب بسته های کمکی توسط بالگردهای ناشناس به مناطق تحت کنترل گروه های مسلح مخالف در «جوزجان» و قطع حقوق کارمندان معاون اول ریاست جمهوری از طرف دولت، رویدادهای مهم روز سه شنبه افغانستان است.

**کشته شدن 283 کودک در 4 ماه نخست سال 2017 در افغانستان
دفتر معاونت سازمان ملل متحد در افغانستان (یوناما) با انتشار بیانیه ای اعلام کرد که در 4 ماه نخست سال 2017 283 کودک در این کشور کشته و 704 تن دیگر هم زخمی شدند.
یوناما در این گزارش از افزایش تلفات غیر نظامیان بویژه کودکان ابراز نگرانی کرده و افزوده است که این کودکان در جریان درگیری های اخیر در این کشور کشته و یا زخمی شده اند.
یوناما گفته است که رقم کشته و زخمی های کودکان نشان می دهد که تلفات آن ها امسال نسبت به همین مدت در سال گذشته 21 درصد افزایش یافته است.
**دفع حمله طالبان به شهرستان «برکه» «بغلان»
منابع خبری افغانستان روز سه شنبه اعلام کردند که گروه طالبان به شهرستان برکه در استان بغلان حمله کردند که این حمله با کشته شدن 10 تن از افراد آنان به عقب زده شد.
براساس این گزارش در این حمله که شب گذشته انجام شد، ملا «وکیل» و ملا «جانوپشتو» دو فرمانده گروه طالبان نیز کشته و چند تن دیگر زخمی شدند.
گروه طالبان که در استان بغلان در شمال افغانستان حضور گسترده دارد، درصدد تصرف این استان برای مسلط شدن بر بزرگراه کابل - شمال است.
**پرتاب بسته های کمکی توسط بالگردهای ناشناس برای گروه های مسلح مخالف
«رحمت الله حشر» فرماندار شهرستان «درزاب» استان جوزجان در شمال افغانستان اعلام کرد که بالگردهای ناشناس در این شهرستان به گروه های مسلح مخالف بسته های کمکی پرتاب کرده اند.
وی گفت که این بالگردها ساعت 5 و 30 دقیقه بعدازظهر روز گذشته در شرق شهرستان درزاب ظاهر شدند و بسته های خود را به این مناطق پرتاب کردند.
رساندن کمک به طالبان و داعش در افغانستان پیشینه زیادی دارد و در دو سال گذشته همواره گزارش هائی از کمک بالگردهای ناشناس به مناطق تحت کنترل گروه های مسلح منتشر شده است.
**قطع حقوق کارکنان ژنرال «دوستم» معاون اول رئیس جمهوری
«بشیر احمد تینج» نماینده مجلس و از افراد وابسته به ژنرال دوستم روز سه شنبه در صفحه اجتماعی خود نوشت که دولت افغانستان از 5 ماه قبل حقوق کارمندان حوزه معاونت اول ریاست جمهوری را پرداخت نکرده است.
تینج افزوده است که اما در مقابل برای پذیرائی از حضور «گلبدین حکمتیار» در کابل 3 میلیون دلار هزینه کرده است.