دبیر شورای امنیت روسیه اعلام کرد: کشورهای غربی آگاهانه و بطور عمدی کاربرد سلاح شیمیایی توسط تروریست ها در سوریه را نادیده می گیرند.

به گزارش مرور نیوز، نیکلای پاتروشف دبیر شورای امنیت روسیه گفت: این پرسش مطرح است که چرا دولت سوریه متهم به کاربرد سلاح شیمیایی می شود، ولی هیچ تحقیقی برای یافتن و شناسایی عواملی که این گونه تسلیحات را بکار می گیرند، انجام نمی گیرد.
پاتروشف در مصاحبه با روزنامه رسمی راسیسکایا گازتا که امروز (جمعه) انتشار یافت، گفت که نادیده گرفتن استفاده از سلاح شیمیایی توسط تروریست ها در سوریه به نفع چه کشورهایی است و چرا مبارزه با تروریسم به مقابله با یک کشور مستقل تبدیل شده که در حال جنگ با داعش و سایر گروههای تروریستی است؟
وی همچنین اظهار کرد: باید به دقت بررسی شود که چه اقدامات معینی برای کمک به سازش و حل و فصل سیاسی بحران سوریه انجام می گیرد.
دبیر شورای امنیت روسیه خاطرنشان کرد: روسیه به شدت کاربرد سلاح شیمیایی را محکوم می کند و عوامل مسئول این گونه جنایت ها باید مجازات شوند.
وی ادامه داد: به همین دلیل روسیه در شورای امنیت سازمان ملل و سازمان منع تسلیحات شیمیایی بر تحقیق کامل حادثه شیمیایی خان شیخون در سوریه اصرار می ورزد.
دبیر شورای امنیت روسیه گفت: باید به این واقعیت هم توجه کرد که دولت سوریه تمامی توانمندی شیمیایی نظامی خود را نابود و اوایل سال 2016 هم سازمان منع تسلیحات شیمیایی آن را تائید و گزارش کرد.
وی افزود: جالب است رسانه های غربی که ترجیح می دهند، موارد بکارگیری سلاح شیمیایی توسط تروریست ها از جمله در حلب را نادیده بگیرند در این مورد (خلع سلاح شیمیایی سوریه) سکوت می کنند.
15 فرودین منابع وابسته به گروههای مسلح و تروریستی از انفجار شیمیایی در شهر خان شیخون در جنوب استان ادلب خبر دادند و همسو با آمریکا و چند کشور غربی ضدسوری دیگر بدون ارائه دلیل و مدرک، دمشق را متهم به ارتکاب این اقدام کردند.
رسانه ها به استناد منابع خبری ضددولتی سوریه، شمار قربانیان حادثه شیمیایی خان شیخون را 100 کشته و 400 زخمی اعلام کردند.
مقام های روس و ایران همراه سوریه بارها خواستار انجام تحقیقات بین المللی در خان شیخون و الشعیرات شده و تاکید کرده اند سازمان منع تسلیحات شیمیایی باید عهده دار این ماموریت شود، زیرا براساس بررسی ها انفجار انبار مواد شیمیایی جنگی تروریست ها می تواند عامل این واقعه بوده است.