پس از صدور حکم یک سال حبس علیه رهبر شیعیان بحرین، هزاران بحرینی در اعتراض به حکم صادره در اطراف منزل آیت‌الله عیسی قاسم در "الدراز" تظاهرات و اعلام کردند تا پای جان از وی دفاع می‌کنند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از المنار، بحرین روز یکشنبه به رغم محاصره سختگیرانه الدراز و بسته شدن همه ورودی‌ها، شاهد حضور گسترده هزاران تن در مناطق مختلف این کشور در اعتراض به صدور حکم دادگاه به یک سال حبس و مصادره اموال شیخ عیسی قاسم، رهبر شیعیان این کشور بود.

تظاهرات در برخی مناطق بحرین به درگیری خشونت‌بار میان معترضان و نیروهای امنیتی منجر شد.

در مناطق ستره، ابوصبیع، کرانه، العکر، دمستان و البلاد القدیم تظاهرکنندگان با نیروهای امنیتی درگیر شدند و نیروهای آل خلیفه این مناطق را از گازهای اشک‌آور پر و تظاهر کنندگان را تعقیب کردند.

از سوی دیگر، علمای برجسته بحرینی در بیانیه‌ای تاکید کردند که محاکمه آیت‌الله شیخ عیسی احمد قاسم از سوی دادگاه بحرین امری است که آسیب جدی‌ای را شکل خواهد داد و محاکمه وی، محکوم کردن شیعیان و فرائض دینی‌شان است.

علمای بحرینی در این بیانیه‌ تاکید کردند که آیت‌الله عیسی قاسم جایگاه متمایز و متفاوتی را در دل‌های مردم دارد. توهین کردن به فریضه خمس، دشمنی آشکاری را در احکام دینی شکل می‌دهد.

این علمای بحرین همچنین تاکید کردند که مردم در مواضع مسالمت آمیزشان باقی بمانند.