فلسطینیان ساکن کرانه غربی در حمایت از اسیران فلسطینی اعتصاب غذا کننده در زندان های رژیم صهیونیستی امروز (دوشنبه) دست به اعتصاب سراسری می زنند.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از پایگاه خبری فلسطین نت، کمیته ملی حمایت از اعتصاب اسیران فلسطین اعلام کرد: یکی از برنامه های حمایت از اسیران در این هفته اعتصاب سراسری امروز دوشنبه است. در این اقدام تمامی سازمان ها، نهادها و مراکز اجتماعی و مکان های تجاری در همه نقاط کرانه غربی و نوار غزه و قدس و داخل منطقه اشغالی فلسطین اعتصاب می کنند و دست از کار می کشند.
در بیانیه ای که از سوی این کمیته روز گذشته (یکشنبه) منتشر شده، آمده است: روز یکشنبه اعتصاب جزیی از ساعت 11 صبح تا 2 بعد از ظهر (در سرزمین های اشغالی) برگزار شد که دانشگاه ها، مدارس و مراکز بهداشتی و پزشکی از این اعتصاب مستثنی بودند.
برپایه این گزارش، اعتصاب امروز دوشنبه سراسری خواهد بود و فلسطینیان در خیمه های تحصن تجمع می کنند و از 11 صبح تظاهرات خشم برگزار خواهند کرد و برخی نیز به منظور همبستگی با اسیران فلسطینی از 10 صبح تا 10 شب اعتصاب غذا می کنند.
در ادامه این گزارش آمده است، روز سه شنبه نیز تظاهرات خشم از خیمه های تحصن از ساعت 12 ظهر شروع خواهد شد و این تظاهرات در روز چهارشنبه نیز ادامه خواهد داشت .
بیانیه کمیته ملی حمایت از اسیران همچنین از فلسطینیان خواسته تا روز جمعه به سمت راه های منتهی به دربهای زندان های رژیم صهیونیستی تظاهرات کنند.
اسیران فلسطینی محبوس در زندان های رژیم صهیونیستی از 17 آوریل گذشته (28 فروردین) در اعتراض به شرایط نامساعد زندان ها و نقض حقوق زندانیان از سوی مسئولان رژیم صهیونیستی دست به اعتصاب غذای نامحدود زدند و امروز که 36 روز از اعتصاب غذای آنان می گذرد بسیاری از آنان در شرایط بسیار سخت جسمی قرار دارند به طوری که دهها اسیر به خاطر وخامت حالشان به بیمارستان ها و درمانگاه ها منتقل شده اند
اکنون تعداد اسیران اعتصاب غذا کننده فلسطینی در زندان های رژیم صهیونیستی به بیش از 1800 نفر رسیده است.