پلیس نظامی روسیه که از آغاز سال جاری میلادی در سوریه مستقر شده و مسئولیت نظم شهرهای حلب و تدمر را برعهده گرفته است در تامین نظم و امنیت شهر حمص با نیروهای سوری همکاری می کند

به گزارش مرور نیوز، آخرین گروه تروریست ها و خانواده های آنها روز یکشنبه شهر حمص را ترک کرده و عازم مناطقی از استان حلب و ادلب شدند.
شبکه تلویزیونی روسیه 24 امروز (سه شنبه) اعلام کرد: تروریست ها و خانواده های آنها در حالیکه مطابق توافق با ارتش سوریه فقط اسلحه سبک داشتند با اتوبوس شهر را ترک کردند.
همچنین اعلام شده است که همزمان با خروج تروریست ها، ماموران پلیس نظامی روسیه برای تامین نظم و امنیت حمص وارد این شهر شده اند و در این امر با ارتش سوریه همکاری می کنند.
خبرنگار رسانه روسی نیز در حمص به نقل از ساکنان محلی گفت: اکثر تروریست های فعال را مزدوران خارجی تشکیل می دادند و فقط شمار اندکی سوری تبار بودند.
یک مرد ساکن حمص اظهار کرد: تروریست های خارجی اکثرا از کشورهای همسایه ازجمله عربستان سعودی بودند و با ساکنان محلی رفتاری خشن داشتند.
وی افزود: در تمام مدت کنترل شهر توسط تروریست ها، در گرسنگی بسر می بردیم، زیرا تمام انبارها را در اختیار داشتند و فقط به جنگجویان و خانواده های آنان مواد غذایی می دادند.
شبکه تلویزیونی روسیه 24 همچنین گزارش داد: تروریست ها نواحی مسکونی شهر حمص را مین گذاری کرده اند و با توجه به این موضوع در روزهای آینده گروههای مین روب کار خود را آغاز می کند، زیرا تردد غیر کنترل شده در شهر خطرناک است.
بر اساس توافق دولت سوریه با تروریست ها، 989 نفر ازجمله 308 جنگجو از شهر حمص با اتوبوس به شهر جرابلس در شمال این کشور منتقل و 463 نفر دیگر ازجمله 151 تروریست به ادلب رفتند.
حمص سومین شهر بزرگ سوریه پس از دمشق و حلب است که در غرب این کشور و 162 کیلومتری دمشق قرار دارد.