رئیس جمهور پیشین افغانستان در دیدار با سفیر روسیه در کابل، تلا‌ش‌های این کشور برای برقراری صلح در افغانستان را ستود و گفت: روسیه با استفاده از نفوذ خود می‌تواند مخالفان مسلح به میز مذاکرات صلح بکشاند.

به گزارش مرور نیوز، « حامد کرزی » رئیس جمهوری پیشین افغانستان در دیدار با « الکساندر مانتیسکی » سفیر روسیه در کابل، تلاش‌های این کشور برای برقراری صلح در افغانستان را ستود و گفت که روسیه با استفاده از نفوذ خود می تواند مخالفان مسلح را بر سر گفت‌و‌گوهای صلح حاضر کند.

دفتر مطبوعاتی «حامد کرزی» با انتشار اطلاعیه‌ای اعلام کرد که حامد کرزی در دیدار با «الکساندر مانتیتسکی» در باره اوضاع افغانستان و کشورهای منطقه بحث و تبادل نظر کرده است.

سفیر روسیه در این دیدار گفت: کشورش به برقراری صلح و ثبات در افغانستان متعهد است و تلاش می‌کند در این بخش با دولت افغانستان همکاری کند.

دیدار کرزی با سفیر روسیه یک هفته پس از آن صورت می‌گیرد که شماری از فرماندهان ارشد ارتش، مسکو را به حمایت از طالبان متهم و سفارت روسیه با انتشار اطلاعیه‌ای این اتهام‌ها را بی اساس و برای خودنمایی دانست.

روسیه پیشتر نیز این اتهامات را رد و گفته بود که تماس مسکو با طالبان با هدف نگرانی از استقرار گروه‌های مسلح مخالف در مرزهای شمالی و ترغیب طالبان برای گفت‌و‌گو صورت می‌گیرد و از این گروه حمایت نمی‌کند.