وزارت کشور ترکیه اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور در عملیات سراسری طی یک هفته اخیر 46 عضو گروه پ.ک.ک را کشته و هشت نفر را نیز زنده دستگیر کردند.

به گزارش مرور نیوز، وزارت کشور ترکیه روز دوشنبه طی اطلاعیه ای اعلام کرد که نیروهای امنیتی این کشور در یک هفته اخیر 483 عملیات در راستای مبارزه با تروریسم در سراسر کشور انجام داده اند.
بنا به این اطلاعیه، در یک هفته گذشته 170 نفر نیز به اتهام کمک به گروه های تروریستی، 43 نفر به ظن ارتباط با گروه تروریستی داعش، یکهزار و 128 نفر در ادامه مبارزه با گروه گولن و 23 نفر نیز در قالب عملیات مبارزه با گروه های تروریستی چپ گرا بازداشت شدند.
بر اساس این اطلاعیه، در عملیات نیروهای امنیتی ترکیه در شهرهای باتمان، بینگول، دیاربکر، الازیغ، حکاری، موش، شیرناک و وان 11 پناهگاه، مخفیگاه و غار متعلق به گروه های تروریستی شناسایی و منهدم شده و 11 فقره مواد منفجره دست ساز و مین نیز کشف و ضبط شد.
بنا به اطلاعیه وزارت کشور ترکیه، در یک هفته اخیر نیروهای امنیتی این کشور 2.5 تن مواد منفجره، 32 نارنجک، 27 قبضه اسلحه سنگین و دوربرد و سه هزار و 200 عدد مهمات دیگر کشف و ضبط کردند.
بنا به اعلام وزارت کشور ترکیه در یک هفته اخیر همچنین 6 تن و 54 کیلوگرم حشیش، 188 کیلوگرم هروئین، هشت کیلوگرم کوکائین، چهار کیلوگرم تریاک، چهار کیلوگرم متاآمفتامین، یک کیلوگرم بونسای و یک میلیون و 902 هزار و 53 عدد قرص روانگردان کشف و ضبط شده و در این زمینه 993 نفر نیز بازداشت شدند.
بنا به این اطلاعیه، طی یک هفته گذشته، در ادامه عملیات مبارزه با مهاجرت های نامنظم در مجموع 2 هزار و 494 نفر دستگیر شدند که 536 نفر از آنها از طریق دریا قصد خروج غیرقانونی داشتند، 78 نفر نیز به ظن سازمان دهی برای خروج غیرقانونی این افراد دستگیر شدند.
وزارت کشور ترکیه همچنین از بررسی یکهزار و 342 حساب کاربری شبکه های اجتماعی توسط نیروهای امنیتی خبر داد و اعلام کرد که در این زمینه از مجموع 132 نفر متهم شناسایی شده، 55 نفر را به جرم تبلیغ برای گروه های تروریستی و تجزیه طلب از جمله پ.ک.ک و داعش دستگیر شدند.