ارتش آمریکا اعلام کرد که نیروی جنگی خود در جنوب سوریه را تقویت کرده است.

به گزارش مرور نیوز و به نقل از الیوم السابع، رایان دیلون، سخنگوی ارتش آمریکا در سخنانی در بغداد گفت: ما حضور و تعداد نیروهایمان را بیشتر کرده‌ایم و آماده مقابله با هر گونه تهدیدی از سوی نیروهای حامی نظام سوریه هستیم.

وی گفت: تعداد اندکی از نیروهای مورد حمایت ایران در منطقه «عدم درگیری» قرار دارند که هدف از ایجاد این منطقه، تضمین سلامت نیروهای ائتلاف تحت امر آمریکا بوده است.

این مقام آمریکایی درخصوص تجمع تعداد زیادی از افراد مسلح در خارج از منطقه‌ای که ایالات متحده و روسیه در مورد آن توافق کرده‌اند، گفت: ما این مساله را یک تهدید می‌دانیم.

در همین حال، این مقام آمریکایی تصریح کرد که حدود 200 هزار تن از شهر رقه سوریه خارج شده‌اند که از میان آنها 92 هزار تن در اردوگاه‌های آوارگان قرار گرفته‌اند.

از سوی دیگر، دیلون اظهاراتی را در اطمینان‌بخشی‌ به ترکیه در مورد سلاح‌های آمریکایی که به نیروهای کرد در جنگ‌شان علیه داعش داده شده است، مطرح ساخت.

سخنگوی ارتش آمریکا گفت: ما با ترکیه در مورد جزییات سلاح‌هایی که می‌دهیم، شفاف هستیم. ما در سلاح‌هایی که به نیروهای سوریه دموکرات می‌دهیم، احساس مسوولیت خود را به صورت کامل حفظ می‌کنیم.

وی افزود: ما اطلاعات را در مورد هر سلاحی که می‌دهیم، ثبت می‌کنیم و این اطلاعات را در اختیار هم‌پیمانانمان در شمال سوریه که نسبت به سلاح‌های ما به کردها احساس نگرانی می‌کنند، قرار می‌دهیم.

رایان دیلون درخصوص موصل عراق نیز گفت: تعداد افراد مسلح داعش که در شهر موصل عراق باقی مانده‌اند، در حال حاضر از 1000 تن پا فراتر نمی‌گذارد.

سخنگوی ارتش آمریکا افزود: مساحتی که همچنان داعش در غرب موصل تحت تصرف دارد، بیشتر از 10 کیلومتر مربع نیست.