کوالالامپور- ایرنا - 'رودریگو دوترته' رئیس جمهوری فیلیپین 20 میلیون پزو جایزه (بیش از 40 هزار دلار) برای دستگیری 'ایسنیلون هاپیلون' سرکرده گروه تروریستی ابوسیاف و دستگیری برادران مائوته همپیمان داعش تعیین کرد که گمان می رود در شهر 'مراوی' در جنوب فیلیپین پنهان شده باشند.

به گزارش مرور نیوز، شهر 'مراوی' در جزیره میندانائو در جنوب فیلیپین طی دو هفته گذشته شاهد درگیری شدید نیروهای نظامی فیلیپین و گروه های تروریستی ابوسیاف و مائوته مرتبط با گروه تکفیری داعش است و تاکنون بیش از 170 تروریست در این درگیری ها به هلاکت رسیده اند.
درگیری زمانی آغاز شد که نیروهای نظامی در پی دستگیری سرکرده گروه تروریستی ابوسیاف بودند و تروریست ها پس از آن بخش هایی از شهر را تصرف کردند و برخی رسانه ها گزارش دادند که اکنون تروریست ها در حال حفر تونل هایی در شهر برای مقاومت در برابر نظامیان هستند.
تارنمای روزنامه 'فیل استار' روز دوشنبه به نقل از ژنرال 'ادواردو آنو' از فرماندهان نیروهای مسلح فیلیپین اعلام کرد رئیس جمهوری این کشور 10 میلیون پزو پاداش برای دستگیری 'ایسنیلون هاپیلون' تعیین کرده است.
سرکرده گروه تروریستی ابوسیاف که نماینده داعش در فیلیپین است سال 2014 میلادی وفاداری خود را در فیلمی به گروه تکفیری داعش نشان داد.
'دوترته' گذشته از تعیین جایزه برای دستگیری سرکرده ابوسیاف، 5 میلیون پزو جایزه نیز (بیش از 10 هزار دلار) برای دستگیری هر یک از دو برادر 'مائوته' با نام های عبدالله و عمر تعیین کرد.
گروه تروریستی 'مائوته' که به 'داعش لانائو' معروف است، متشکل از افراط گرایان اعضای پیشین جبهه آزادیخواه اسلامی مورو و تعدادی تروریست خارجی است.
'عبدالله مائوته' و 'عمر مائوته' دو برادر این گروه تروریستی را سال 2013 بنیان گذاشتند.
'هاپیلون' سرکرده گروه تروریستی ابوسیاف نیز با اقدام به آدم ربایی گردشگران خارجی و ملوانان و دریافت باج تلاش می کند به تامین مالی عملیات تروریستی این گروه بپردازد.
این گروه تروریستی در دهه 90 میلادی با کمک 'اسامه بن لادن' و توسط 'عبدالرزاق ابوبکر جنجلانی' یک واعظ اهل فیلیپین که در عربستان تحصیل کرد و سال 1998 درگذشت، شکل گرفت.
'عبدالرزاق أبوبکر جنجلانی' پدری مسلمان و مادری مسیحی داشت و زبان عربی را در لیبی آموخت و سپس با دریافت بورس تحصیلی با دلارهای عربستان به این کشور رفت تا در دانشگاه 'ام القری' تحصیل کند.
این گروه تروریستی اکنون توسط 'ایسنیلون هاپیلون' رهبری می شود و رئیس جمهوری فیلیپین برای دستگیری وی جایزه تعیین کرده است.