رئیس پارلمان عراق در دیدار با رئیس ائتلاف ملی شیعیان این کشور تاکید کرد، سازش اجتماعی بهترین راه‌حل برای برقرای مجدد امنیت و ثبات در کشور است.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از سایت النشرة، سلیم الجبوری، رئیس پارلمان عراق در دیدار با عمار الحکیم، رئیس ائتلاف ملی این کشور و هیات همراهش با تاکید بر اهمیت استمرار گفتگوهای مسقیم میان طرف‌های سیاسی برای حل اختلافات به ویژه اختلافات مربوط به مرحله پس از نابودی داعش، گفت: سازش و همزیستی اجتماعی بهترین راه‌حل برای بازگشت امنیت و ثبات به کشور است.

طبق بیانیه منتشر شده از سوی دفتر الجبوری، در این دیدار تحولات سیاسی عراق و منطقه و سیر درگیری‌ها در شهر موصل و نیز مساله امدادرسانی به آوارگان مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

رئیس پارلمان عراق در این دیدار با اشاره به اهمیت تقویت گفتگوها میان گروه‌های سیاسی درباره موضوعات مختلف به ویژه مرحله پس از نابودی داعش بر لزوم پیگیری و اجرای طرح سازش اجتماعی به عنوان بهترین راه‌حل برای استقرار دوباره امنیت و ثبات در کشور به ویژه در مناطقی که تحت کنترل داعش بوده‌اند، تاکید کرد.

وی استمرار گفتگوی سازنده و صریح میان گروه‌های سیاسی برای حل اختلافات و دستیابی به رویکردی مشترک برای چالش‌های موجود در منطقه را خواستار شد.

عمار الحکیم نیز با تقدیر از تلاش‌های الجبوری در نزدیک‌سازی رویکردهای مختلف گروه‌های سیاسی در این کشور تاکید کرد:‌ ائتلاف ملی در راستای ایجاد کشوری مبتنی بر اصولی واقعی و مشارکت همه گروه‌های مردمی تلاش می‌کند.

پیشتر حیدر العبادی، نخست وزیر عراق بر لزوم تحقق آشتی و سازش اجتماعی میان مردم تاکید کرده و همکاری در مرحله بعدی جهت مقابله با بازگشت تروریسم و افراط‌گرایی و نیز مبارزه جدی با فساد را خواستار شده بود.