شماری از سیاستمداران و روزنامه نگاران آلمان روز جمعه از نتایج انتخابات انگلیس استقبال کردند. مارتین شولتز رهبر حزب سوسیال دموکرات آلمان نیز تلفنی با جرمی کوربین رهبر حزب کارگر انگلیس گفتگو کرد و به او تبریک گفت.

به گزارش مرور نیوز به نقل از خبرگزاری 'د پ آ' آلمان ، مایکل رات وزیر امور اروپایی آلمان در توییتر خود نوشت: به جوانان انگلیس که به اروپا ، عدالت اجتماعی و همبستگی رای دادند ، افتخار می کنم.
مارتین شولتز رییس حزب سوسیال دموکرات آلمان و رقیب اصلی آنگلا مرکل صدر اعظم این کشور در انتخابات ماه سپتامبر (مهر ماه) آلمان نیز در توییتر خود با انتشار پیام هایی به زبان های آلمانی و انگلیسی ضمن تبریک به جرمی کوربین رهبر حزب کارگر انگلیس ، خاطرنشان کرد که تلفنی با کوربین گفتگو کرده و قرار است بزودی دیدار کنند.
گونتر اوتینگر کمیسر اتحادیه اروپای آلمان نیز به شبکه رادیویی دویچلندفانک خواستار تشکیل فوری دولت در انگلیس شد و گفت به نظر او اکنون آغاز و پیشرفت مذاکرات 'برگزیت' در خطر افتاده است.
وی افزود: نتایج همه پرسی به قوت خود باقی است کسی در این چون و چرا نمی کند، اما وجود یک شریک مذاکراتی ضعیف در مذاکرات برگزیت می تواند موجب ایجاد شرایط نامطلوبی برای هر دو طرف در مذاکرات شود.
وی که همچنین کمیسر بودجه اتحادیه اروپا است افزود: اعتقاد ندارم که نتایج انتخابات انگلیس به علت برگزیت بود بلکه مربوط به امنیت و برابری اجتماعی است .
اوتینگر افزود: حتی به نظر من نتیجه همه پرسی سال گذشته نیز تنها به معنی خروج انگلیس از اتحادیه اروپا بود و رای علیه اتحادیه اروپا نبود بلکه رای علیه وضعیت در خود انگلیس بود.
'استفان مایر' رییس گروه پارلمانی آلمان - انگلیس نیز به شبکه خبری ARD گفت که اعتقاد ندارد ترزا می نخست وزیر انگلیس بتواند به کار خود در مقام نخست وزیری ادامه دهد.
به گزارش ایرنا ، براساس نتایج انتخابات انگلیس ، حزب محافظه کار به رهبری 'ترزا می' همچنان بزرگترین حزب انگلیس در مجلس عوام باقی ماند اما اکثریت در پارلمان را از دست داد. با توجه به اینکه این حزب و سایر احزاب سیاسی قادر به کسب اکثریت کرسی های مجلس عوام نشده اند، انگلیس همانند سال 2010 میلادی، بار دیگر با 'پارلمان معلق ' مواجه است.
این در حالی است که تعداد کرسی های حزب کارگر در پارلمان افزایش یافته و برخی رسانه های انگلیس نتایج انتخابات را ناشی از مشارکت بیشتر مردم بخصوص جوانان ارزیابی کرده اند. در این حال ترزا می اعلام کرده که قصد استعفا از مقام نخست وزیری را ندارد و برای تشکیل دولت ائتلافی تلاش می کند.