وزیر کشور ترکیه اعلام کرد در 9 ماه گذشته در ترکیه مجموعا 1068 نفر از شبه نظامیان حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) کشته شده‌اند.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از روزنامه حریت، سلیمان سویلو، وزیر کشور ترکیه در اظهاراتی در یکی از استان‌های شرقی ترکیه گفت: 1068 نفر از نیروهای پ.ک.ک کشته و 369 نفر بازداشت شده‌اند. این ارقام در طول 9 ماه اخیر به دست آمده است.

این اظهارات وزیر کشور ترکیه درحالی است که نیروهای پ.ک.ک می‌گویند، بیشتر قربانیان عملیات‌های نظامی ارتش ترکیه غیر نظامیان کردی هستند که شهرهایشان در جنوب شرق این کشور مورد حمله ارتش به بهانه جنگ با پ.ک.ک قرار می‌گیرد.

وی ادامه داد: احتیاط بسیار مهم است. بر همین اساس در طول 9 ماه گذشته توسط نیروهای امنیتی کشورمان از 360 حادثه جلوگیری شده است.

وزیر کشور ترکیه اضافه کرد: کشور در مبارزه علیه تروریسم وارد مرحله بسیار جدی می‌شود و همه نیروهای امنیتی کشور در یک مسیر مشترک حرکت می‌کنند.

وی در ادامه اظهاراتش به عملیات نیروهای امنیتی در مناطق لیجه، کوه‌های ایکیا در استان هاکاری در جنوب شرقی ترکیه اشاره کرد و گفت: در این عملیات نیروهای امنیتی توانسته‌اند 786 اسلحه ضبط کنند. ما بسیار هوشیارانه عمل می‌کنیم. در حال حاضر این شبه نظامیان موشک‌های نسل جدید دارند که مشخص است این موشک‌ها از کجا آمده است. در واقع این موشک‌ها را کسانی داده‌اند که ما آنها را به عنوان دوست می‌شناسیم. اما آنها با این گروه‌ها همکاری می‌کنند.

او در ادامه اظهاراتش با بیان اینکه منابع مالی تغذیه سازمان‌های تروریستی ضعیف شده‌اند، افزود: براساس آمارهای به دست آمده، در ماه مه تنها 5 نفر عضو پ.ک.ک شده‌اند. در پنج ماه اول سال 2017 این رقم 45 نفر بوده، این در حالی است که در گذشته هزاران نفر به این گروه می‌پیوستند.