مقامات ارشد کویت و عراق در پایان مذاکرات مشترک خود که امروز / دوشنبه/ به میزبانی کویت برگزار شد، بر تلاش جهت توسعه و ارتقای سطح مناسبات دو جانبه تاکید کردند.

به گزارش مرور نیوز،  دولت عراق با اعزام هیاتی به سرپرستی ابراهیم بحر العلوم وزیر سابق نفت این کشور درصدد رایزنی های مستمر با طرف کویتی برای تقویت همکاری های نفتی و مشارکت کویت در بازسازی عراق است.
این هیات بلندپایه عراقی امروز مذاکراتی را با شیخ صباح الاحمد الصباح امیر کویت انجام داده و بر همکاری های مشترک دو کشور در زمینه مبارزه با تروریسم و ارتقای مناسبات اقتصادی تاکید کرد .
دولت کویت برخلاف تعدادی از کشورهای عربی حوزه خلیج فارس، چند سالی است که فصل جدیدی را در روابط با عراق گشوده و شیخ صباح الاحمد امیر کویت با سفر خود به عراق در دوره نخست وزیری نوری المالکی گام مهمی را به سمت توسعه مناسبات با عراق و پایان دادن به شرایط وخیمی که در سال های پایانی حاکمیت حزب بعث برقرار بود، برداشت.
هیأت های عراقی نیز به صورت مستمر به کویت سفر می کنند و رایزنی های پی در پی میان مقامات دو کشور در زمینه تحولات منطقه ای صورت می گیرد .
عمار الحکیم رییس مجلس اعلای اسلامی عراق در سفر اخیر خود مذاکرات مفصلی را با مقامات کویتی در زمینه همکاری های مشترک انجام داد.
همچنین به گفته وزیر دربار امیری کویت کشورش گسترش روابط با جمهوری اسلامی ایران و تعامل سه جانبه کویت عراق و ایران را به سود ثبات منطقه ای می داند.
وی گفت: کویت از آمادگی کامل برخوردار است تا از راه همکاری با عراق و جمهوری اسلامی ایران در جهت تقویت و توسعه منطقه گام بردارد و از ظرفیت های موجود در این زمینه بهره مند شود .
وی افزود : تاریخ تمدن های قدیمی از جمله تمدن ایلام در ایران و تمدن در منطقه بین النهرین نشان می دهد که این منطقه از زیر ساخت های لازم براس توسعه برخوردار است و کویت نیز تلاش می کند تا با همکاری ایران و عراق به احیای منطقه بپردازد.
کویت همچنین با هدف حفظ روابط دوستانه خود با عراق، تاکنون چند سری با تعویق پرداخت قسط های غرامت جنگی از سوی دولت عراق موافقت کرده است.