نیروهای عراقی امروز (شنبه) با ورود به مرکز شهرستان الحمدانیه در جنوب شرق موصل و تسلط بر ساختمان های دولتی این شهر از جمله فرمانداری الحمدانیه، پرچم عراق را بر فراز آن برافراشتند.

به گزارش مرورنیوز، رسانه جنگ عراق گزارش داد که نیروهای تیپ زرهی نهم صبح امروز (شنبه) به سمت مرکز الحمدانیه در جنوب شرق موصل واقع در 15 کیلومتری آن پیشروی کردند.
بر اساس این گزارش، این نیروها چندین ساختمان دولتی از جمله بیمارستان الحمدانیه را آزاد کردند و پرچم عراق را بر فراز آن و فرمانداری این شهرستان به اهتزاز درآوردند.
نیروهای عراقی از سه شنبه گذشته بخش جنوب غربی شهرستان «الحمدانیه» را به کنترل خود در آورده بودند و درگیری ها با تروریست های داعش در این منطقه ادامه داشت. 
عملیات آزاد سازی موصل از ساعات اولیه روز دوشنبه 17 اکتبر (26 مهر) از چند محور آغاز شد.
نیروهای مشترک عراقی از آغاز عملیات آزاد سازی شهر موصل آخرین پایگاه گروه تروریستی داعش در عراق، 51 روستا را در اطراف این شهر آزاد و 473 تروریست داعشی را به هلاکت رسانده اند. 
عناصر تروریست و افراد انتحاری داعش در جبران شکست های خود در استان نینوا صبح جمعه دوبار به ایستگاه تولید برق الدبیس در استان کرکوک اقدام کردند که این حمله با واکنش نیروهای نظامی عراق مواجه شد. 
حیدرالعبادی نخست وزیر عراق دستور اعزام نیروهای بیشتر به کرکوک برای تعقیب و پیگرد هسته های تروریستی در این استان را صادر کرد.