رئیس‌جمهوری روسیه طی تماسی تلفنی با امیر قطر به بررسی تعدادی از پرونده‌های بین‌المللی و منطقه‌ای از جمله بحران کشورهای حاشیه خلیج فارس پرداخت.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از الجزیره، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه بر اهمیت دیپلماسی در پایان دادن به بحران میان قطر و کشورهای عربی حاشیه خلیج فارس و تحریم‌هایی که از اوایل ماه ژوئن میلادی بر دوحه اعمال کردند، تاکید کرد.

کرملین در بیانیه‌ای اعلام کرد که رئیس‌جمهوری روسیه و امیر قطر طی این تماس تلفنی به بررسی شماری از پرونده‌های بین‌المللی و منطقه‌ای از جمله بحران کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس با قطر پرداختند.

در این بیانیه همچنین آمده است که پوتین بر اهمیت تلاش‌های سیاسی و دیپلماتیک جهت پایان دادن به اختلافات و بازگرداندن روابط میان کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس با دوحه از وضعیت دشوار به روابط عادی تاکید کرد.

در بیانیه مذکور همچنین آمده که دو طرف به بررسی دیدگاه‌های خود درباره پرونده‌های داغ منطقه‌ای و بین‌المللی و نیز پرونده‌های مربوط به همکاری میان روسیه و قطر و تمرکز بر اجرای تعدادی از پروژه‌های امضا شده در زمینه‌های سرمایه‌گذاری و انرژی پرداختند.

روسیه از آغاز بحران میان کشورهای عرب حاشیه خلیج فارس با دوحه خواستار گفت‌وگو بین قطر و همسایگانش شده و پیشنهاد میانجی‌گری میان آنها جهت حل بحران را داده است.