وکیل روس که دیدارش با پسر رئیس‌جمهور آمریکا، داماد و مدیر سابق کارزار انتخاباتی ترامپ جنجال به پا کرده، گفته که آنها مشتاق داشتن اطلاعات درباره هیلاری کلینتون بودند اما او هیچ اطلاعاتی نداشت.

به گزارش مرور نیوز، به دنبال تایید خبر دیدار پسر دونالد ترامپ با یک وکیل روس پس از کسب نامزدی جمهوریخواهان توسط پدرش، این تبعه روس درباره این دیدار صحبت‌هایی مطرح کرده است.

 

چندی قبل بود که یک سناتور دموکرات آمریکایی گفته بود کمیته اطلاعات سنا قرار است به موضوع دیدار سال 2016 میلادی میان دونالد ترامپ جونیور(پسر ترامپ) و «ناتالیا وسلنیتسکایا» که یک وکیل و شهروند روس است، رسیدگی کند.

بنا بر گزارش روزنامه نیویورک تایمز، پسر بزرگ ترامپ و داماد او و همچنین «پاول مانافورت» مدیر سابق کارزار انتخاباتی ترامپ بلافاصله پس از کاندیداتوری ترامپ به عنوان نامزد جمهوریخواهان با این وکیل روس مرتبط با کرملین دیدار کردند.

طبق این گزارش، این وکیل روس قول داده بود که به زودی اطلاعاتی از هیلاری کلینتون منتشر خواهد شد که آسیب جدی به وجهه وی خواهد زد.

سخنگوی کاخ کرملین در خصوص این موضوع گفته است که «کرملین به هیچ عنوان این وکیل را نمی‌شناسد.»

حالا شبکه ان‌بی‌سی آمریکا مصاحبه‌ای با «ناتالیا وسلنیتسکایا» وکیل روس ترتیب داده است.

وی گفته که هیچ ارتباطی با کرملین ندارد و دیدارش با پسر ترامپ به منظور تبادل اطلاعات درباره هیلاری کلینتون نبوده بلکه خواهان صحبت درباره منافع موکلانش در ارتباط با فهرست تحریمی امریکا علیه روسیه تحت عنوان «فهرست ماگنیتسکی» بوده است.

«فهرست ماگنیتسکی» نام طرحی و اقدامی در آمریکا علیه اتباع و برخی مقامات روس است که واشنگتن به واسطه «دخالت» آنها در پرونده مرگ وکیل و فعال حقوق بشر روس به نام ماگنیتسکی، آنها را هدف قرار داده است.

ناتالیا وسلنیتسکایا که در وسط جنجال تازه درباره روابط اعضای ستاد دونالد ترامپ با روسیه قرار گرفته، گفت «من هرگز هیچ اطلاعات حساس یا آسیب زننده‌ای درباره هیلاری کلینتون نداشتم».

خبرنگار آمریکایی از این وکیل روس پرسید دونالد ترامپ جونیور، پسر ترامپ این حس را داشته که شما اطلاعاتی درباره کمیته ملی حزب دموکرات آمریکا داشتید.

وکیل روس در پاسخ به او گفت: «این ممکن است که شاید آنها برای داشتن چنین اطلاعاتی مشتاق بودند. آنها به چنین اطلاعاتی خیلی نیاز داشتند».