9 شورشی کمونیست و سرباز فیلیپینی روز چهارشنبه در یک درگیری مسلحانه در جنوب این کشور کشته شدند.

به گزارش مرور نیوز، این درگیری در حالی اتفاق افتاد که 'رودریگو دوترته' رئیس جمهوری فیلیپین هفته گذشته ادامه مذاکره صلح با کمونیست های این کشور را که چند دهه با دولت مرکزی مبارزه مسلحانه دارند مشروط کرد و گفت که مذاکرات صلح تنها در صورتی از سرگرفته می شود که ارتش خلق فعالیت های اخاذی خود را متوقف کند.
به نوشته تارنمای 'فیل استار'، 'الکساندر کابالس' سخنگوی ارتش فیلیپین، گفت که درگیری شورشیان کمونیست و نظامیان روز چهارشنبه زمانی آغاز شد که نیروهای گشتی ارتش با حدود 40 شورشی ارتش جدید خلق (شاخه نظامی حزب کمونیست) در جنوب استان 'کامپوستلا' در جزیره میندانائو مواجه شدند.
وی گفت که شورشیان کمونیست پس از برجای گذاشتن 8 کشته در این درگیری و 6 قبضه سلاح متواری شدند. یک سرباز نیز در این درگیری مجروح شد که در مسیر انتقال به بیمارستان درگذشت.
نیروهای نظامی فیلیپین روز دوشنبه نیز در این استان در یک اردوگاه شورشیان کمونیست یکی از شبه نظامیان این گروه را دستگیر کردند.
این درگیری ها پس از آن اتفاق افتاد که مقامات و مذاکره کنندگان دولت با شورشیان کمونیست حملات علیه شاخه نظامی حزب کمونیست را به حالت تعلیق در آوردند تا نیروهای نظامی فیلیپین بر سرکوب تروریست های مائوته و ابوسیاف مرتبط با داعش که بخشی از شهر 'مراوی' را در جزیره میندانائو اشغال کرده اند، تمرکز کنند.
نبردها در شهر مراوی امروز چهارشنبه وارد پنجاه و یکمین روز خود شد، در حالی که 'رودریگو دوترته' رئیس جمهور فیلیپین گفته بود این نبردها را در 10 تا 15 روز به پایان می رساند.
در درگیری های دولت فیلیپین با کمونیست های مائوئیست که یکی از با سابقه ترین گروه های شورشی آسیا محسوب می شود، از حدود پنج دهه گذشته تاکنون بیش از 40 هزار نفر جان خود را از دست داده اند.