مشاور امنیت ملی افغانستان اظهار داشت: تروریسم تهدید بزرگی در منطقه است و به مبارزه مشترک نیاز دارد به همین منظور نشست روند کابل برای اعتمادسازی جهت گفت‌وگوهای صلح برگزار شد.

به گزارش مرور نیوز، «حنیف اتمر» مشاور امنیت ملی افغانستان در دیدار با «تادامیچی یاماماتو» نماینده ویژه سازمان ملل در افغانستان گفت: دولت کابل برای صلح و گفت‌وگو با مخالفان تلاش‌های بسیاری انجام داده و تجربه‌های قابل توجهی را نیز کسب کرده است.

وی افزود: نشست چندی قبل «روند کابل» به رهبری دولت افغانستان نیز جهت اعتمادسازی برای گفت‌وگوهای صلح برگزار شد.

اتمر ادامه داد که حمایت سازمان ملل از افغانستان در مبارزه با تروریسم و ایجاد صلح بسیار با اهمیت است.

نشست روند کابل برای بهبود وضعیت امنیتی افغانستان و گسترش همکاری‌های منطقه‌ای درباره مبارزه با تروریسم در 6 ژوئن با حضور بیش از 20 کشور و سازمان بین‌المللی در کابل برگزار شد.

مشاور امنیت ملی افغانستان گفت: تروریسم تهدید بزرگی برای کشورهای منطقه است و به مبارزه مشترک نیز نیاز دارد.

یاماماتو نماینده ویژه سازمان ملل نیز در این دیدار بر حمایت کامل سازمان ملل از روند کابل به رهبری و مالکیت افغان‌ها تاکید کرد و این روند را زیر بنای مناسب برای ایجاد صلح در افغانستان دانست.

نشست «روند کابل» برای اعتمادسازی گفت‌وگوهای صلح برگزار شد

دو طرف همچنین درباره ایجاد اجماع منطقه‌ای و تشکیل استراتژی مشترک و هماهنگ برای مبارزه با تروریسم به بحث و تبادل نظر پرداختند.

اتمر در حالی از دستاوردها در مذاکرات صلح با مخالفان سخن می‌گوید که در روند گفت‌وگو با طالبان موفقیتی نداشته است.

مقامات افغان همواره پاکستان را در ایجاد صلح در افغانستان تاثیرگذار می‌داند.

«زلمی خلیلزاد» سفیر سابق آمریکا در عراق و افغانستان در رابطه با توافق اقدام هماهنگ کابل و اسلام‌آباد علیه تروریسم، موفقیت آن را بعید دانست.

طرح اقدام مشترک افغانستان و پاکستان علیه تروریسم چندی پیش توسط وزیر خارجه چین مطرح شد و بر اساس توافق صورت گرفته قرار شد تا کابل و اسلام‌آباد عملیات هماهنگی را علیه تروریست‌ها در دو طرف «خط دیورند» انجام دهند.