مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: 33 درصد کلاس های مدارس غیر دولتی استان با ظرفیت 20 هزار صندلی خالی است.

به گزارش مرور نیوز، فریدون سیدمصطفوی روز دوشنبه در نشست روسای ادارات مشارکت های مردمی قطب یک کشوری در ارومیه افزود: این مدارس معادل 63 مدرسه 12 کلاسه است و ما اگر بخواهیم در بخش دولتی این مدارس را ایجاد کنیم نیازمند 63 خیر مدرسه ساز هستیم.
وی با بیان اینکه آسیب این خالی بودن مدارس متوجه مدارس دولتی می شود، اظهار کرد: تراکم بالای کلاس ها در مدارس دولتی استان از عواقب ناشی از خالی بودن صندلی های مدارس غیر انتفاعی است که باید آسیب شناسی و این موضوع رفع شود.
وی اضافه کرد: مشارکت مردمی در ایجاد مدارس غیر انتفاعی گام مهمی در حمایت از دولت بوده که باید به روش های مختلف مورد حمایت باشد.
وی ادامه داد: به علت گستردگی سازمان و حجم کاری در این نهاد مشکلات بسیاری دیده می شود در حالی که مشکلات متعلق به یک روز خاص نیست و سالهاست که بر روی هم انباشته شده است.
مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی بیان کرد: باید بسیار دقت کرد که این مدارس در استان از روز اول برمبنای درستی پایه ریزی شوند و در کنار سرمایه گذاری و دیدگاه اقتصادی که برخی از افراد در این زمینه دارند، هماهنگ و توام در مسیر سند چشم انداز نظام حرکت کنند.
سید مصطفوی ادامه داد: تنوع مدارس در استان آذربایجان غربی کار را برای مدارس غیر دولتی بسیار دشوار کرده و این موضوع که این مدارس جزو انتخاب های آخر مردم هستند، بسیار آسیب زننده است.
وی گفت: تیمی تشکیل شده تا عامل خالی بودن این صندلی ها در استان آسیب شناسی شود.
نشست یک روزه روسای ادارات مشارکت های مردمی قطب یکی کشوری شامل استان های آذربایجان غربی، آذربایجان شرقی، اردبیل، زنجان و قزوین به مدت یک روز در ارومیه برگزار شد.