یک روزنامه فرامنطقه‌ای ضمن اعلام اینکه رژیم صهیونیستی به شدت با توافق روسیه و آمریکا در جنوب سوریه مخالف است، افزود نخست‌وزیر این رژیم از فرانسه خواسته با استفاده از نفوذ خود از مقامات لبنان بخواهد حزب‌الله را مهار کنند.

به گزارش مرور نیوز، روزنامه فرامنطقه‌ای «الشرق‌الوسط» به نقل از منبعی سیاسی که «بنیامین نتانیاهو» را در سفر به پوداپست همراهی می‌کرده، نوشت رژیم صهیونیستی تلاش می کند توافق روسی-آمریکایی درباره برقراری مناطق کاهش تنش در سوریه را به هم بزند زیرا به نفعش نیست.

این منبع افزود: اسرائیل در راستای عدم پیروزی ایران و متحدانش در منطقه کار می‌کند موضوعی که منجر به پاسخ روسیه از زبان «سرگئی لاوروف» وزیر خارجه این کشور شد و وی اعلام کرد روسیه و آمریکا در ایجاد مناطق کاهش تنش، منافع اسرائیل را نیز در نظر خواهند داشت.

الشروق‌الاوسط در ادامه نوشت: نتانیاهو در سفری که به فرانسه داشت از «امانوئل ماکرون» رئیس‌جمهور این کشور درخواست کرد از نفوذش بر لبنان استفاده کند و از «میشل عون» رئیس‌جمهور و «سعد الحریری» نخست‌وزیر این کشور بخواهد حزب‌الله را مهار کنند، جلوی نفوذش در دولت را بگیرند و میزبان رهبران اخراج شده حماس از قطر نباشند.

روزنامه مذکور سپس اعلام کرد: نتانیاهو در اولین موضع رسمی خودش در قبال آتش‌بس در جنوب سوریه گفت با این توافق به شدت مخالف است زیرا منجر به تقویت حضور ایران در آنجا می‌شود. این اظهارات نتانیاهو درباره یکی از بزرگترین گام‌های روسیه و آمریکا در سوریه حاکی از اختلاف شدید میان اسرائیل و دو قدرت بزرگ در موضوع سوریه است ؛ امری که تا کنون در کانال‌های آرام دیپلماتیک تلاش می‌شد مخفی بماند.

روسیه و آمریکا حدود 2 هفته پیش از توافق برای ایجاد مناطق کاهش تنش در جنوب سوریه خبر دادند.