وزیر خارجه آمریکا برای همکاری بیشتر با روسیه در خصوص سوریه و برقراری ثبات در این کشور 3 شرط تعیین کرد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روسیا الیوم، رکس تیلرسون وزیر خارجه آمریکا شب گذشته در یک کنفرانس خبری بر تمایل واشنگتن برای همکاری با روسیه در زمینه برقراری ثبات در سوریه تاکید کرد.

وی در این کنفرانس خبری که در واشنگتن برگزار شد اظهار داشت: آمریکا و روسیه علیرغم تنش هایی که با یکدیگر دارند در خصوص برقراری ثبات در سوریه با همدیگر همکاری می کنند.

تیلرسون گفت: آمریکا نسبت به همکاری با روسیه در خصوص برقراری ثبات در سوریه حرص می ورزد و برای همکاری بیشتر 3 شرط وضع کرده است. ۱- نیروهای ایرانی مستقر در سوریه خاک این کشور را ترک کنند. ۲- به شهروندان سوری فرصت تدوین قانون اساسی جدید داده شود. ۳- انتخابات دموکراتیک و آزاد در سوریه برگزار شود.

وزیر خارجه آمریکا گفت: واشنگتن موضع خود را در قبال نظام سوریه تغییر نداده است و این یعنی اینکه همچنان به اینکه بشار اسد نباید در آینده سوریه جایی داشته باشد پایبند است.

رکس تیلرسون اعلام کرد: مبارزه با تروریسم، فرصتی است که آمریکا و روسیه علیرغم تنش هایی که دارند با یکدیگر همکاری کنند. مسکو و واشنگتن، داعش را یک گروه تروریستی و یک تهدید می دانند و ما به دنبال حفظ ثبات در سوریه هستیم.

وی در بخش دیگر سخنان خود با اشاره به بحران قطر و کشورهای عربی گفت: این بحران، آمریکا را بسیار نگران کرده است چرا که باعث بی ثباتی در منطقه و شکاف در شورای همکاری خلیج فارس می شود.

تیلرسون همچنین گفت: با هم پیمانان خود برای جلوگیری از نفوذ ایران در منطقه تلاش می کنیم.