وزیر امور خارجه لهستان اعلام کرد: روسیه هیچ قصد و نیتی برای حفظ دیالوگ با لهستان ندارد.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، ویتولد واشژکوفسکی، وزیر امور خارجه لهستان اعلام کرد: عادی سازی روابط میان روسیه و لهستان بستگی به مسکو دارد. کاملا آشکار است که ورشو هیچ اعتراضی به حفظ دیالوگ با مسکو ندارد اما هیچ‌گونه نشانه‌ای از سوی این کشور برای حفظ روابط با کشورمان مشاهده نمی‌شود.

وی ادامه داد: 21 ماه است که من وزیر امور خارجه لهستان شده‌ام اما هیچ‌گونه دعوتنامه‌ای از سوی همتای روسی‌ام برای سفر به مسکو و انجام مذاکرات دریافت نکرده‌ام‌. بر همین اساس تمام کلیدها برای ارتقای روابط میان دو کشور در دست مسکو است. تمام چالش‌های به وجود آمده میان روسیه و جامعه بین‌الملل به خاطر لهستان نیست بلکه بانی این مشکلات خود روسیه است.

وزیر امور خارجه لهستان در ادامه اظهاراتش گفت: چند روز گذشته یکی از معاونان وزارتخانه برای آغاز دیالوگ درباره همکاری‌های آتی در چارچوب شورای امنیت سازمان ملل به مسکو رفت. همچنین من با خشنودی بسیار نامه لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه را ماه گذشته دریافت کردم. وی برای انتخاب لهستان در شورای امنیت سازمان ملل به ما تبریک گفت.

همچنین وی در ماه مارس اعلام کرد که لهستان آماده همکاری‌های سازنده با روسیه بوده و گام‌هایی در این مسیر برداشته است.

از سوی دیگر یک گروه لهستان - روسیه برای مسائل دشوار موجود میان دو کشور در سال 2002 تشکیل شد. هدف از این گروه ارتقای روابط میان دو کشور بود اما در سال 2015 این گروه فعالیت خود را به حالت تعلیق درآورد.