ترکیه در جریان رسیدگی به پرونده متهمان عضویت در گروه گولن و تلاش برای تشکیل دولت موازی در ترکیه صادر شد که از این تعداد 21 نفر بازداشت شدند.

به گزارش مرور نیوز، قرار بازداشت این افراد که ساکن 18 استان ترکیه هستند، از سوی دادستان کل بالیکِسیر صادر شده و در قرار صادر شده علیه آنها، اتهام عضویت در گروه گولن و استفاده از نرم افزار ارتباط مخفیانه بایلوک نیز قید شده است.
این افراد در شهرهای بالیکِسیر، بورسا، استانبول، ازمیر، مرسینف کوتاهیه، کاستامونو، توکات، یوزگات، آنتالیا، هاتای، بیتلیس، کوجاالی، قهرمان ماراش، چاناک قلعه، مالاتیا، باتمان و مانیسا دستگیر شده اند.
بنا به اعلام رسانه های ترکیه، 10 نفر از این متهمان به صورت مشروط آزاد شدند.
 وزیر دادگستری ترکیه یک ماه پیش تعداد افراد مرتبط با گروه فتح الله گولن را نزدیک 170 هزار نفر اعلام کرد و گفت: این افراد به صورت مستقیم و غیرمستقیم در کودتای 15 جولای سال گذشته ترکیه نقش داشتند.
ترکیه بعد از کودتا در پنج دوره متوالی حالت فوق العاده اعلام کرده و با استفاده از اختیارات قانونی متاثر از آن و با صدور 'بخشنامه های در حکم قانون'، به تصفیه همه ارکان حکومتی و دولت از افراد متهم به کودتا پرداخته است.
ترکیه مدعی است که فتح الله گولن با تشکیل گروهی موسوم به 'فتو' و با رخنه در تشکیلات قضایی، نظامی، آموزشی و ارکان دولتی، کودتای 15 جولای(25 تیرماه سال 1395) را سازماندهی کرده است.
در کودتای 15 جولای سال 2016 (25 تیرماه 1395) ترکیه 249 نفر کشته و 2 هزار و 193 نفر نیز زخمی شدند.
محاکمه عوامل کودتای نافرجام 15 جولای ترکیه در مراجع قضایی ترکیه جریان دارد و در آن فتح الله گولن به عنوان متهم ردیف اول معرفی شده است.