نماینده دائم روسیه در ژنو گزارش اخیر کمیته تحقیقات مستقل سازمان ملل در مورد نقض حقوق بشر از سوی ارتش سوریه و نیروی هوایی روسیه در این کشور را «سیاسی و جعلی» نامید.

به گزارش مرور نیوز به نقل از خبرگزاری «تاس»، "آلکسی باروداوکین" نماینده دائم روسیه در دفتر سازمان ملل و دیگر سازمان های بین المللی در ژنو، گزارش کمیته مستقل تحقیقات در مورد نقض حقوق بشر در سوریه مربوط به عملیات نظامی نیروهای هوایی-فضایی روسیه و نیروهای دولتی سوریه را «گزارشی سیاسی و جعلی» نامید.

این دیپلمات بلندپایه روس شب گذشته در جمع خبرنگاران در ژنو گفت: «این گزارش در بخشی که مربوط به اقدامات نظامی روسیه و استفاده نیروهای دولتی سوریه از تسلیحات شیمیایی است، نمونه ای از یک سند جعلی و سیاسی است. البته به عقیده من، روسیه نباید اصلا به این اتهامات وارده توجه خاصی نشان دهد.»

باروداوکین یادآور شد: «این اواخر استفاده از دروغ‌های مبتنی بر روس هراسی در برخی محافل سیاسی و دیپلماتیک گسترش یافته است. ولی وضعیت دائما تغییر می کند. البته در محافلی که همچنان به تقلید از آمریکا چنین طرز فکری ادامه دارد، ارزشهای سیاسی بشدت در حال سقوط است. بنابراین نیازی نیست تا دولت فدراسیون روسیه به این قبیل ارزیابی‌ها واکنش نشان دهد.»

لازم به یادآوری است که چهارشنبه گذشته کمیسیون مستقل بین المللی سازمان ملل متحد در زمینه تحقیقات پیرامون جنایات مربوط به حقوق بشر در سوریه گزارشی را منتشر کرد که در آن ادعا که از ماه مارس سال 2013 الی ماه مارس سال 2017، نیروهای دولتی سوریه از سلاح های شیمیایی علیه شهروندان غیرنظامی این کشور استفاده کرده اند. در مجموع در خاک سوریه 25 مورد استفاده از تسلیحات شیمیایی به ثبت رسیده است. در این گزارش همچنین گفته شده که نظامیان سوری به همراه نیروی هوایی روسیه به یک بیمارستان و پرسنل پزشکی آن حمله کرده اند.