طبق ادعای یک گزارش هکرهای کره شمالی صدها اسناد طبقه بندی شده و محرمانه نظامی را از کره جنوبی سرقت کرده‌اند.

به گزارش مرور نیوز به نقل از خبرگزاری فرانسه، یک گزارش نشان می دهد که هکرهای کره شمالی صدها سند طبقه بندی شده نظامی را از کره جنوبی سرقت کرده اند که شامل طرح و برنامه های تفصیلی درباره عملیات جنگی علیه کره شمالی بوده است. این سند نشان می دهد که در عملیات جنگی علیه کره شمالی، نیروهای نظامی کره جنوبی به همراه آمریکا مشارکت خواهند داشت.

ری چول هی نماینده حزب حاکم دموکرات کره جنوبی در مصاحبه با روزنامه چوسان ایلبو تاکید کرد: هکرها به شبکه اینترنتی ارتش کره جنوبی نفوذ کرده و به 235 گیگابایت اطلاعات حساس دسترسی یافته اند.

این روزنامه در ادامه افزود: در بین اسناد سرقت شده، طرح عملیات نظامی موسوم به 5015 بوده است که مربوط به جنگ با کره شمالی است.

این گزارش در شرایطی منتشر شده است که نگرانی ها نسبت به درگیری نظامی در شبه جزیره کره به شدت افزایش یافته است. دونالد ترامپ رئیس جمهور آمریکا بارها تهدید به اقدام نظامی علیه بلندپروازی های هسته ای و موشکی کره شمالی کرده است.

ترامپ در تازه ترین توئیت خود بار دیگر تاکید کرده است که دیپلماسی برای حل و فصل بحران کره شمالی با شکست روبرو شده و تنها یک چیز کارایی خواهد داشت.

این نماینده ارشد کره جنوبی تصریح کرد: وزارت دفاع کره جنوبی تاکنون 80 درصد اسناد سرقت شده را شناسایی کرده است. طرح مربوط به نیروهای ویژه کره جنوبی و همین طور جزییات مربوط به مانورهای نظامی با آمریکا و اطلاعات مهمی درباره تاسیسات نظامی و نیروگاه های برق کره جنوبی سرقت شده است.

سخنگوی وزارت دفاع کره جنوبی حاضر به ارائه توضیح در این خصوص نشده است.

در ماه می نیز وزارت دفاع کره جنوبی اذعان کرد که کره شمالی به شبکه داخلی ارتش این کشور نفوذ کرده ولی به این مساله اشاره نکرد که هکرها به چه اطلاعاتی دست یافته اند.

بر اساس اعلام دولت کره جنوبی، پیونگ یانگ یک واحد آموزش دیده و متخصص در زمینه حملات سایبری متشکل از 6800 نفر دارد. کره شمالی متهم به انجام حملات سایبری متعددی طی سال های اخیر از جمله حمله سایبری به شرکت سونی پیکچرز شده است.

این دومین گزارش طی امروز درباره حملات سایبری در آسیا اقیانوسیه به شمار می رود. دولت استرالیا نیز اعلام کرده است که یک پیمانکار نظامی ناشناس هدف حمله هکری قرار گرفته و بخش مهمی از اطلاعات آن سرقت شده است.

دان تیهان وزیر امنیت سایبری استرالیا تاکید کرد: طی 12 ماه گذشته بیش از 47 هزار حادثه سایبری داشتیم که نسبت به مدت مشابه سال قبل 15 درصد رشد داشته است.