عربستان از نهادهای سازمان ملل خواست، پیش از هرگونه اظهارنظر و صدور بیانیه‌ای، اطلاعات خود را به دقت بررسی و از "صحت" آن مطمئن شوند.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از خبرگزاری رسمی عربستان (واس)، این کشور در مجمع عمومی سازمان ملل ابراز امیدواری کرد که طرف‌های ذی‌ربط به ویژه اداره رسانه‌ها در قبال رسانه‌هایی که به انزجار، افراطی‌گری، خشونت و تخریب میان ملت‌ها تحریک می‌کنند و به دنبال برهم زدن امنیت، ثبات و انتشار گزارش‌های نادرست هستند، به مسئولیت‌های خود عمل کنند.

عربستان ابتدای ماه میلادی جاری ضمن اعلام مخالفت با اطلاعات و آمار وارد شده در گزارش سازمان ملل مبنی بر اینکه ائتلاف نظامی عربی به رهبری عربستان مسئول کشته و زخمی شدن ۶۸۳ کودک در یمن است، این اطلاعات را "غیر دقیق و گمراه کننده" خواند!

همچنین، یاسر ضبعان، از مسئولان ارشد وزارت خارجه عربستان گفت: عربستان از اقدامات کمیسیون حقوق بین الملل در خصوص موضوع آثار درگیری‌های مسلحانه بر معاهدات، استقبال و از تلاش‌های این کمیسیون در شرح بسیاری از موضوعات حقوقی که بین حقوق معاهدات وقوانین انسانی بین‌المللی قرار دارد، قدردانی می‌کند.

ضبعان عنوان کرد، عربستان تاکید دارد که کنوانسیون وین ۱۹۶۹ درخصوص معاهدات منبع اصلی در تفسیر همه توافق‌نامه‌های بین‌المللی است و موضوع آثار درگیری‌های مسلحانه بر روی قراردادها نباید از قواعد و اصول ثابت قوانین بین‌المللی خارج شود.

موضوع "آثار درگیری های مسلحانه بر معاهدات" در سال ۲۰۰۰ در اجلاس پنجاه و دوم کمیسیون حقوق بین الملل در برنامه دراز مدت این کمیسیون گنجانده شد.