فرمانده نیرو‌های آمریکایی در کره جنوبی معتقد است بدون توان نظامی بالا، امکان پیشبرد دیپلماسی و تحریم اقتصادی به عنوان اهرم فشار علیه کره شمالی، دشوار است.

به گزارش مرور نیوز،  به نقل از پایگاه اینترنتی اکسپرس ژنرال وینسنت بروکس، فرمانده نیرو‌های آمریکایی در کره جنوبی اعلام کرد توان نظامی آماده و قابل اعتماد برای حمایت از دیپلماسی و تحریم‌هایی که برای مقابله با فعالیت‌های هسته‌ای و موشکی کره شمالی اتخاذ شده، ضروری است.

ژنرال بروکس ضمن سخنرانی در جمع فرماندهان بازنشسته ارتش آمریکا در کره جنوبی و تاکید بر جنگ علیه کره شمالی گفت: همانطور که می‌بینید باید فشار‌های بیشتری علیه کره شمالی اعمال شود، ولی مقامات دولتی بیشتر درصدد اجرای دیپلماسی و اعمال تحریم‌های اقتصادی هستند؛ هرچند این اقدامات نیز صرفا با تکیه بر توان نظامی ممکن است.

این مقام نظامی ادامه داد: ما می‌دانیم تنها راه حل این مشکل برخورد نظامی نیست، ولی بدون توان نظامی معتبر و قدرتمند، امکان پیشبرد دیپلماسی و تحریم اقتصادی به عنوان اهرم فشار علیه کره شمالی، دشوار است.

ژنرال بروکس در حالی چنین اظهارنظری کرده که نظرسنجی‌های اخیر نشان می‌دهد بیشتر آمریکایی‌ها معتقدند، ترامپ به استفاده از گزینه نظامی علیه کره شمالی تمایل دارد.

داده‌های مرکز مطالعاتی پیو نیز نشان داد ۸۴ درصد آمریکایی‌ها بر این باورند که سیاست‌های ترامپ به جنگ علیه کره شمالی نزدیکتر است. از این تعداد ۸۸ درصد جمهوری خواهان و ۸۳ درصد دموکرات‌ها اعتقاد دارند ترامپ به جنگ با کیم جونگ اون فکر می‌کند و درصدد عملی کردن آن است.

این نظرسنجی پیش از آغاز سفر ترامپ به آسیا انجام شده است.

دونالد ترامپ تور ۱۳ روزه آسیایی خود را از روز گذشته شنبه آغاز کرد. وی قرار است در این سفر از ژاپن، کره جنوبی، چین، ویتنام و فیلپین بازدید کند.