در حالی که میانمار مسلمانان روهینگیا را به خاک و خون کشیده است، وزیر خارجه آمریکا بر حمایت واشنگتن از نایپیداو تاکید کرد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از شبکه تلویزیونی الجزیره مباش، رکس تیلرسون، وزیر امور خارجه آمریکا، در نشست مشترک خبری با آنگ سان سو چی، مشاور ارشد دولت میانمار گفت: از دولت منتخب میانمار و اصلاحاتی که برای آشتی در این کشور صورت می‌دهد حمایت می‌کنیم.

او  افزود: گزارش‌هایی درباره بروز جرائمی در حق روهینگیا وجود دارد و ما بر مسامحه نکردن بر این تخلفات تاکید داریم. احترام به قوانین بین‌المللی مسئولیت دولت میانمار و مسئولان ارتش این کشور است.

وزیر امور خارجه آمریکا، که برای مذاکره با مقامات میانمار در خصوص بحران مسلمانان روهنیگیا به این کشور سفر کرده است، گفت مشاهده صحنه‌هایی از آنچه در این کشور اتفاق افتاده بسیار وحشتناک است.

تیلرسون در ادامه اعلام کرد از مذاکرات میان میانمار و بنگلادش برای حل این بحران دلگرم شده است.

او افزود: ما در قبال تلاش برای حل این بحران اعمال تحریم‌های گسترده اقتصادی علیه میانمار را توصیه نمی‌کنیم ولی در صورت داشتن اطلاعاتی معتبر و قابل اعتماد، اعمال برخی تحریم‌های هدفمند بر علیه برخی افراد خاص در میانمار ممکن است اقدامی مقتضی و مناسب باشد.

وزیر خارجه آمریکا که چشم خود را روی جنایت‌ها علیه مسلمان روهینگیا بسته است در ادامه گفت: واشنگتن هنوز در حال ارزیابی این موضوع است که آیا باید در خصوص بحران روهینگیا، واژه پاکسازی قومی را بکار بگیرد یا خیر.

آنگ سان سوچی، رهبر حزب حاکم میانمار، نیز در این نشست خبری مدعی شد در خصوص بحران مسلمانان روهینگیا ساکت نبوده و همواره تلاش کرده است تا از رو در رو شدن جوامع قومی با یکدیگر جلوگیری کند.