شبکه خبری المیادین گزارش داد که ارتش رژیم صهیونیستی امروز (پنجشنبه) منطقه «بیت حانون» واقع در شمال غزه را با چند خمپاره گلوله باران کرد.

به گزارش مرور نیوز، رسانه های رژیم صهونیستی ادعا کردند که ارتش این رژیم در واکنش به خمپاره ای که از سوی نوار غزه به مواضع نظامی این رژیم شلیک شده است، شمال نوار غزه را با چند خمپاره هدف قرار داد.
خبرنگار المیادین گفت: توپخانه ارتش صهیونیستی دو پایگاه متعلق به گردان ها قسام شاخه نظامی جنبش حماس و سرایا شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی را نزدیک دانشکده کشاورزی در بیت حانون، هدف قرار داد.
طبق این گزارش، تا این لحظه خبری درباره خسارت و قربانی های این حمله گزارش نشده است.
در پی این حملات، ارتش رژیم اسرائیل از شهرک نشنیان اطراف غزه خواست که اراضی کشاورزی را هرچه سریعتر ترک کنند.
«افیخای ادرعی» سخنگوی ارتش رژیم صهیونیستی گفت: تانک ها و جنگ های اسرائیل چهار منطقه در نوار غزه را هدف قرار دادند.
ارتش اسرائیل مدعی شد که شلیک خمپاره از سوی نوار غزه به مواضع این رژیم، ممکن است پاسخی به تخریب تونل وابسته به جهاد اسلامی باشد.
رسانه های اسرائیلی گفتند که ارتش این رژیم درحالت آماده باش کامل در اطراف نوار غزه مستقر هستند تا جلوی هرگونه حمله یا حادثه احتمالی را بگیرند.
این درحالی است که اسرائیل امروز دو گذرگاه «کرم ابو سالم» و «بیت حانون» را بار دیگر بست.
در همین راستا نیز، یک شهرک نشین صهیونیست امروز (پنجشنبه) یک کشاورز فلسطینی را که در زمین او در روستای «قصره» در جنوب نابلس در کرانه باختری کار می کرد، به قتل رساند.
حمله رژیم صهیونیستی به نوار غزه که بیش از ده سال است در محاصره قرار دارد، در حالی صورت می گیرد که قرار بود اداره نوارغزه فردا جمعه به تشکیلات خودگردان فلسطین واگذار شود.
جنبش های فتح و حماس توافق کردند که واگذاری کامل امور نوار غزه به تشکیلات خودگردان فلسطین که قرار بود فردا جمعه یکم دسامبر (10آذر) صورت گیرد با ده روز تاخیر در 10 دسامبر (19آذر ) انجام شود.