نخست وزیر سابق پاکستان با انتقاد از محرومیتش از عرصه سیاسی این کشور در جمع حامیانش اظهار کرد: هیچ یک از اتهامات مالی مطرح شده علیه او به اثبات نرسیده است.

به گزارش مرور نیوز،  به نقل از پایگاه نیشن، نواز شریف، نخست‌وزیر سابق پاکستان شنبه در جمع حامیانش که شعار شرم، شرم سر می‌دادند، گفت: آیا نواز شریف بابت اینکه از شرکت پسرش پول نگرفته است و بعد از آن هم صادق و امین نبوده است، برکنار شد.

او افزود: آنها چطور می‌توانستند مرا از عرصه سیاسی پاکستان کنار بگذارند وقتی مردم مرا می‌خواستند. به بهانه مسوولیت‌پذیری از من انتقام گرفته شد. در طول چهار سال حضورم در پست نخست‌وزیری هیچگونه اتهام مرتبط با فساد علیه من به اثبات نرسید. برکناری من، بی‌احترامی به میلیاردها رایی بود که حزبم در انتخابات پارلمانی به دست آورد. شعار شرم، شرم شما هم پیام واضحی است مبنی بر اینکه مردم رد صلاحیت مرا نپذیرفتند.

حضور نواز شریف در کویته به مناسب چهل و چهارمین سالروز مرگ عبدالصمد خان اچکزئی، از شخصیت‌های مبارز سیاسی و فرهنگی پاکستان بود. او درباره این شخصیت برجسته گفت: عبدالصمد ۲۴ سال از عمرش را در زندان‌های مختلف به سر برد و برای هدفش متحمل درد و رنج شد اما هرگز بر سر اصول خودش سازش نکرد و جانش را هم در راه ایدئولوژی خودش فدا کرد.

در پی اتهام فساد مالی بر اساس اسناد پاناما و تحقیقات انجام شده، دیوان عالی پاکستان در ژوئیه ۲۰۱۷ از نواز شریف به عنوان نخست وزیر این کشور سلب صلاحیت کرد و به برکناری او رای داد. پس از صدور حکم دیوان عالی پاکستان، نواز شریف در تاریخ ۲۸ ژوئیه از سمت خود استعفا داد. این سومین دوره نخست وزیری او بود و یک سال تا پایان دوره پنج ساله او در این سمت باقی مانده بود.