نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد مدعی شد کشورش همچنان به روند به اصطلاح صلح درباره اراضی اشغالی پایبند است.

به گزارش مرور نیوز، نیکی هیلی نماینده آمریکا در سازمان ملل متحد در گفت و گو با شبکه تلویزیونی فاکس نیوز گفت: باید مطالب واقع بینانه را بیان کرد. اورشلیم (قدس اشغالی) پایتخت اسرائیل است و به همین علت است که پارلمان و دیوان عالی اسرائیل در این شهر است و نخست وزیر و رئیس جمهور (رئیس رژیم) اسرائیل در آنجا هستند.

آمریکا همواره سفارتخانه هایش در پایتخت کشور‌ها بوده است و اسرائیل نباید تفاوتی با جا‌های دیگر داشته باشد. نامزد‌های انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از هر دو حزب (دموکرات و جمهوری خواه) همواره گفته اند که اورشلیم (قدس اشغالی) پایتخت اسرائیل است. بنابراین، کاری که ما انجام داده ایم این بوده است که گفته ایم حرف زدن در این باره کافی است و بیایید کاری انجام بدهیم. این کار، خواست مردم آمریکا بوده و رئیس جمهور خواسته است مطابق این خواسته عمل کند. بوش، اوباما و کلینتون روسای جمهور آمریکا همواره می‌گفتند که از این کار حمایت می‌کنند، اما هرگز کاری در این باره انجام ندادند، اما حالا رئیس جمهور (ترامپ) گفت که زمان انجام دادن این کار رسیده است. ما معتقدیم این کار به ما کمک می‌کند تا در مسیر آینده، روند صلح را پیش ببریم.

هیلی در ادامه افزود: رهبران باید درک کنند که شجاعت مهم است. ما کارهایمان را برای جلب نظر دیگران در جهان انجام نمی‌دهیم بلکه ما می‌خواهیم کار‌ها پیش برود. به همین علت است که رئیس جمهور (ترامپ) این کار را انجام داد و گفت که حالا زمان آن فرارسیده است که به واقعیت‌ها اذعان کنیم. بیست و دو سال این کار در جریان بوده و حالا زمان اقدام بوده است.

این کار، درست است. وضع اسرائیل نباید با دیگران متفاوت باشد. ما هیچ سخنی درباره وضع نهایی مطرح نکرده ایم بلکه گفته ایم در اینجا همان کاری را می‌کنیم که در کشور‌های دیگر انجام می‌دهیم به طوری که سفارتمان را در پایتخت اسرائیل قرار می‌دهیم و ما به تلاشهایمان ادامه خواهیم داد تا بگوییم ما همانند گذشته به روند صلح پایبند هستیم. ما می‌خواهیم این کار ادامه پیدا کند. او (ترامپ) معتقد است خود فلسطینی‌ها و اسرائیلی‌ها باید درباره مسائل نهایی تصمیم گیری کنند و هیچ نیروی خارجی نباید در این باره تصمیم گیری کند. ما این کار را به خود آن‌ها واگذار می‌کنیم. درنهایت، خود آن‌ها باید با روند صلح و راه حل‌هایی که ارائه می‌شود کنار بیایند. ما می‌خواهیم از آن‌ها در این روند حمایت کنیم.