رئیس جمهوری فرانسه امروز (دوشنبه) سفر سه روزه خود به چین را در حالی آغاز کرده که به دنبال تقویت همکاری استراتژیک با این کشور درباره مسائل مهمی چون تغییرات جوی و مقابله با تروریسم است.

به گزارش مرور نیوز، به نوشته روزنامه ساوث چاینا مورنینگ پست، امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه سفر خود را از شهری واقع در جنوب غرب چین آغاز کرد که زمانی نقطه آغازین "جاده ابریشم" بود.

ماکرون امروز پس از ورود به شهر "شیا" مرکز استان "شاآنشی" از موزه ارتش سفالی بازدید کرد و قرار است درباره آینده روابط بین پاریس و پکن به سخنرانی بپردازد.

آغاز سفر سه روزه ماکرون به چین

وی همچنین با هیات فرانسوی همراه به پکن می‌رود تا در جمع 60 مدیر تجاری حضور یابد.

هدف از سفر رئیس جمهوری فرانسه به چین گفتگو درباره طرح ابتکاری "کمربند و جاده" از سوی شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین است که برای احیای جاده کهن ابریشم در نظر گرفته شده است.

این پروژه یک تریلیون دلاری برای احیای جاده ابریشم قدیمی است که زمانی مسیر ارتباطی تجاری محسوب می‌شد که خاور و باختر و جنوب آسیا را به یکدیگر و شمال آفریقا و شرق اروپا را هم به یکدیگر پیوند می‌داد.

سفر رسمی رئیس جمهوری فرانسه به آسیا، مرحله جدیدی برای دیپلماسی وی محسوب می‌شود چراکه وی پیشتر اعلام کرده بود که به دنبال تمرکز بر روابط اروپا و آسیاست.