دبیر کل حزب الله لبنان گفت: در انتخابات و غیر از آن دامن زدن به موضوعات طایفه ای و مذهبی و ایجاد دودستگی میان مردم مجاز نیست و اینکه برخی علیه دیگری تحریک شوند تا دستاورد سیاسی حاصل شود و کرسی پارلمان به دست آید مجاز نیست و این خنجری در قلب منطقه است.

به گزارش مرور نیوز، سخنرانی سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله در همایش بزرگ انتخاباتی در استان بقاع لبنان گفت: از همه کسانی که مراتب تایید و موضع محکم خود را در برابر همه شایعات و تحلیل ها و هجمه رسانه ای که از روز اول در منطقه بقاع به ویژه بعلبلک و هرمل وجود داشت، تشکر می کنم. از همه مردان، زنان و بزرگ و کوچک که مراتب وفاداری و موضع خود را در برابر هجمه رسانه ای اعلام کردند، تشکر می کنم.

وی افزود: از همه کسانی که عرایض نوشته شده با خون یا جوهر یا کسانی  شمشیر و تفنگ اجداد و آباء خود را فرستادند، تشکر می کنم و من خود را بخشی از آنها می دانم.

دبیر کل حزب الله لبنان گفت: این بقاع است بقاع امام موسی صدر و عباس الموسوی و بقاع رزمندگان و این زحله و بعلبلک هرمل و بقاعی است که هویت و وفایش را در روز ششم ماه مه نشان خواهد داد.

سیدحسن نصرالله

اسلام بر جایگاه معنوی کارگران و زحمت کشان تاکید دارد

نصرالله بیان کرد: ولادیت امام مهدی(عج) را تبریک می گویم و از خداوند تعجیل در ظهورش را تمنا می کنیم به ویژه پس از اینکه زمین آکنده از فساد و گرسنگی و خشونت و ارهاب شده است. روز کارگر را به کارگران لببنان و همه کارگران در جهان تبریک می گویم و بر حمایت از آنها تاکید داریم. اسلام بر جایگاه معنوی کارگران و زحمت کشان تاکید دارد.

وی تاکید کرد: قرار بود که در هفته گذشته همایش انتخاباتی داشته باشیم اما شرایط منجر به تغییر موعد شد اما هدف همایش مشترک حوزه های زحله و بعلبک هرمل به حمایت از فهرت امل و الوفاء مربوط می شود. موضوعات و اهتمامات مشترک در حوزه های مذکور  امنیت و توسعه  و سیاست و آینده و سرنوشت کشور است. فهرست در زحله متشکل از شخصیت های و گروههای سیاسی وزین است و نامزد واحد از حزب الله و جنبش امل داریم و فهرست حزب الله نیست آنگونه که برخی قصد دارند ترویج دهند و رنگ سیاسی و طایفه ای به آن بدهند.

نصرالله گفت: هدف این فهرست این است که مشکلات ساکنان زحله مورد توجه قرار گیرد و هدف مصادره تصمیم زحله نیست بلکه مشارکت در مسئولیت و خدمت است. همپیمانان ما از شخصیت ها و گروههای مستقل هستند.

وی افزود: معرکه و نبرد معرکه حفظ هویت و تصمیم است. قانون نسبی که ما خواستار آن هستیم و به خاطر آن مبارزه می کنیم فرصت به دیگران می دهد که مثلا در بعلبلک هرمل خارج از فهرست ما پیروز شوند. امروز در زحله، بعلبلک و بقاع غربی، راشیا و حوزه نخست بیروت و همه حوزه ها مشارکت از طریق قانون نسبی امکان پذیر است. منطقه بقاع به شکل عام از قبل و همچنان از تنوع طایفه ای و مذهبی مسلمان و مسیحی برخوردار بوده و هست و طی دهه های گذشته این بافت ملی و اجتماعی و انسانی حفظ شده است.

دبیر کل حزب الله لبنان بیان کرد: باید بافت اجتماعی و تنوع و بقای آن مورد تاکید قرار گیرد و هر سخنی درباره بقاع به ویژه بعلبلک هرمل از تغییر بافت جمعیتی یا تلاش طایفه ای از اکاذیب است. کل منطقه محروم است و هیچ فرقی میان طوایف وجود ندارد. مشکل امنیتی به همه ضربه می زند و هنگامی که تهدید تکفیری رخ داد خطری برای همه مسلمانان و مسیحیان بود.

وی تاکید کرد: صلح شامل همه می شود و همه از توسعه اگر محقق شود برخوردار می شوند و کرامت به همه ساکنان منطقه مربوط می شود نه طایفه ای بدون طایفه دیگر.

ایجاد دو دستگی خنجری در قلب منطقه است

نصرالله بیان کرد: در انتخابات و غیر از آن دامن زدن به موضوعات طایفه ای و مذهبی و ایجاد دودستگی میان مردم مجاز نیست و اینکه برخی علیه دیگری تحریک شوند تا دستاورد سیاسی حاصل شود و کرسی پارلمان به دست آید مجاز نیست و این خنجری در قلب منطقه است. این منطقه از زمان شکل لبنان بزرگ در سال 1920 از محرومیت رنج برده است و فقط مشکل بقاع نیست بلکه مشکل بقاع و شمال و جنوب است. سال 1992 اولین حضور ما در پارلمان لبنان بود و ورود ما به دنبال نمایندگی مقاومت و دفاع از مقاومت بود.