سرویس بین الملل- نیروهای مسلح عراق به همراه حشد الشعبی موفق شدند مواضع تازه ای از گروه تروریستی داعش را آزاد کنند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از رسانه های عراق، نیروهای مسلح این کشور موفق شدند 1500 کیلومتر مربع از جمله چندین روستا و مناطق مهمی در غرب موصل را پاکسازی کنند و تعداد زیادی از عناصر داعش را به هلاکت برسانند و خودروهای آنها را منهدم کنند.

نیروهای بسیج مردمی در این عملیات موفق شدند روستای عطاسه، غزیل السفلی، غزیل العلیا، الرکی الجنوبیه، مناطق مشیرفه و حباره الواصله را تا جنوب موصل آزاد کنند.

سیطرۀ کامل بر خط اللاین در غرب موصل و چهار راه راهبردی عدایه از دیگر دستاوردهای بسیج مردمی عراق است.

این نیروها همچنین موفق شدند سیزده سکوی پرتاب موشک آمادۀ حمله را تحت کنترل قرار دهند و تیم مهندسی بسیج مردمی نیز عملیات پاکسازی روستاهای تازه آزاد شده را تکمیل کرد.

نیروهای بسیج مردمی ده ها خانواده را در روستاهای آزاد شدۀ غرب موصل آزاد کرد. داعش از آنها به عنوان سپر انسانی استفاده می کرد.
از سوی دیگر نشریه آمریکایی لس‌آنجلس تایمز در گزارشی نوشت: همزمان با پیشروی های نیروهای عراقی شهروندان موصل در گروه هایی داوطلبانه متشکل شده و علیه داعش قیام مسلحانه را آغاز کرده‌اند.

این روزنامه افزود: همزمان با پیشروی های نیروهای عراقی شهروندان موصل در گروه هایی داوطلبانه قیام مسلحانه علیه داعش را آغاز کرده‌اند.

«تحسین ابراهیم» از مقام های وزارت دفاع عراق طی سخنانی با بیان اینکه نیروهای این کشور با مردم شهر موصل در تماس  هستند و تحولات درون شهر را به صورت مداوم رصد می کنند، تصریح کرد: هم اکنون در شرق موصل داعش با تظاهرات مردمی روبروست و برخی از مردم مسلح هستند و تجهیزات نظامی در اختیار دارند.

وی درباره لزوم حمایت مردمی برای آزادسازی شهر موصل اظهار داشت: حمایت مردمی برای بیرون راندن داعش از شهر بسیار مهم است، اما همزمان به صحنه آمدن مردم نیروهای عراقی را به مشکل جدی روبرو می کند که چگونه می‌توان بدون صدمه زدن به مردم بی‌گناه داعش را در شهر موصل شکست داد.

از زمان شروع عملیات آزادسازی موصل همیشه این نگرانی وجود داشت که تروریست های داعش برای حفظ جان خود از شهروندان موصل به عنوان سپر انسانی استفاده کنند و این کار آزادسازی را پیچیده می کند.