سرویس بین الملل- با گسترده شدن تظاهرات مخالفان در اطراف مجس جمهوری دمکراتیک کنگو، فضای پرتنش سیاسی در این کشور افزایش یافت.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از شبکه تلویزیونی فرانسه، تدابیر امنیتی در خیابان های اطراف پارلمان در کینشاسا پایتخت این کشور افزایش یافته و نیروهای پلیس و ضد شورش در مناطق حساش شهر مستقر هستند.

احزاب مخالف کنگو اعلام کرده اند که به تظاهرات سیاسی خود علیه سیاست های نادرست دولت این کشور ادامه خواهند داد و حضور نیروهای ضد شورش در خیابان های پایتخت، نخواهد توانست روند مخالفت های ضد دولتی را متوقف سازد.

تلویزیون فرانسه افزود: تداوم مخالفت های داخلی در کنگو در حالی است که دولت کابیلا نتوانسته است مطالبات سیاسی و اجتماعی احزاب داخلی را برآورده سازد که همین امر موجب تشدید تنش های داخلی در این کشور شده است.

بر اساس گزارش های منتشره، اقدامات اخیر دولت کابیلا موجب شده که تظاهرات ضد دولتی در جمهوری دمکراتیک کنگو به درگیری شدید معترضان با پلیس، آتش زدن اماکن دولتی در خیابان های کینشازا (پایتخت) و تشدید خشونت های شهری در این کشور آفریقایی منجر شود.

در همین خصوص، منابع امنیتی جمهوری دمکراتیک کنگو پیشتر از دستگیری «برونو تشیبالا» عضو ارشد حزب مخالف اتحاد برای دفاع از دموکراسی و پیشرفت اجتماعی و یکی از چهره های سیاسی مخالف این کشور خبر دادند.

این در حالی است که کیت گیلمور قائم مقام کمیساریای عالی شورای حقوق بشر سازمان ملل تاکید کرده است که در حال حاضر، به انجام رساندن تحقیقات شفاف و مستقل، امری ضروری است تا به وسیله آن بتوان عاملان این خشونت را در پیشگاه قانون مجازات کرد.

تظاهرات ضد دولتی در جمهوری دمکراتیک کنگو به درگیری شدید معترضان با پلیس، آتش زدن اماکن دولتی در خیابان های کینشازا (پایتخت) و تشدید خشونت های شهری در این کشور آفریقایی منجر شده است.

تلاش احزاب مخالف برای برپایی تظاهرات ضد دولتی در حالی است که شمار کشته شدگان و زخمی شدگان در این کشور آفریقایی افزایش پیدا کرده است.

مقام های جمهوری دمکراتیک کنگو تظاهرات سراسری مخالفان دولت را ممنوع اعلام کردند.

این درحالی است که با وجود حضور وسیع نیروهای پلیس در سطح شهر، خشونت های خیابانی در شهرهای مختلف جمهوری دموکراتیک کنگو همچنان ادامه دارد و نیروهای امنیتی در تلاش برای برقراری نظم عمومی در این کشور هستند.

از سوی دیگر، احزاب مخالف کنگو ضمن محکوم کردن دولت کابیلا به افزایش خشونت و تشدید فضای رعب و ترس در میان شهروندان، اعلام کرده است از برخی مقامات دولتی به دلیل تسلیح جوانان و برهم زدن نظم عمومی جامعه شکایت خواهند کرد.