به گزارش یک رسانه محلی فرانسه برطبق اعلام وزارت کشور ۲ هزار و ۸۹۱ نفر از زمان آغاز تظاهرات جلیقه زردها در این کشور زخمی شده‌اند.

به گزارش مرور نیوز، وزارت کشور فرانسه به مجری شبکه "بی اف ام تی وی" اعلام کرد که مجموع ۱۸۴۳ غیر نظامی و ۱۰۴۸ مامور اجرای قانون از ابتدای تظاهرات در ۱۷ نوامبر تا کنون زخمی شده‌اند.

بر اساس یک نظرسنجی که به سفارش موسسه تحقیقاتی "Elabe" برای شبکه بی اف ام تی وی تهیه و منتشر شده، ۷۰ درصد از ۱۰۱۰ فرانسوی که در روزهای ۱۸ و ۱۹ دسامبر از آنها نظرسنجی شد، اعتراضات جلیقه زردها را حمایت کرده و یا با آنها همدردی می‌کنند.

براساس نتایج این نظرسنجی حمایت‌ها ۳ درصد از هفته گذشته کمتر شده است. هم‌چنین براساس همین نظرسنجی فرانسه به دو بخش تقسیم شده است که ۵۴ درصد از آنها خواستار ادامه تظاهرات و ۴۶ درصد خواستار توقف آن هستند.

تظاهرات جلیقه زردها با عصبانیت مردم نسبت به افزایش مالیات وارده بر سوخت جرقه خورد و تاکنون به شکایات دیگری نیز رسیده است. امانوئل ماکرون، رئیس جمهوری فرانسه هفته گذشته با طرح‌های پیشنهادی خود برای کمک به خانوارهای کم درآمد ظاهر شد اما تظاهرات هفتگی همچنان ادامه یافت.

به طور خاص، طرح‌های پیشنهادی ماکرون شامل پاداش سالیانه برای کارمندان و معافیت از پرداخت مالیات افزایش یافته تامین اجتماعی برای بازنشستگانی با درآمد کمتر از ۲ هزار یورو (۲ هزار و ۲۰۰ دلار) می‌شود.