سرویس بین الملل- یک مقام سوریه معتقد است که ورود نیروهای کرد به داخل شهر رقه زمینه را برای مداخله نظامی ترکیه در امور داخلی کشورش فراهم می کند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز، «عمر اوسی» نماینده کردهای سوریه در مجلس این کشور گفت: آغاز عملیات آزادسازی رقه توسط کردها با پشتیبانی ائتلاف آمریکایی یک اشتباه راهبردی است که پیامدهای منفی برای کردها دارد.

وی افزود: این یک توطئه آمریکایی است و کردها نباید وارد آن شوند و باید نسبت به خطر ترکیه هوشیار باشند. 

نماینده کردهای سوریه در مجلس این کشور با بیان اینکه این اشتباه ناشی از اعتماد حزب دمکراتیک سوریه به آمریکاست اضافه کرد: آمریکا برای ازبین بردن داعش در خاک سوریه جدی نیست، زیرا داعش همچنان بخشی از برنامه آمریکا برای تغییر جفرافیایی منطقه است.

اوسی بیان کرد: آمریکا کردهای سوریه را به ترکیه خواهد فروخت و تنها فرصت و مسیر امن کردها فعالیت در چارچوب محور مقاومت است.

وی اظهار داشت: نبرد رقه بسیار طولانی است و برادران ما در حزب اتحاد دمکراتیک باید در هماهنگی و همراهی خود با آمریکا بازنگری کنند.

رئیس انجمن ملی کردهای سوریه گفت: ما با هر نیرویی که در خاک سوریه با داعش، النصره و سایر زیرمجموعه های القاعده مبارزه کند همراهی می کنیم به شرط اینکه این مبارزه با هماهنگی کامل ارتش سوریه و همپیمان های روسی و ایرانی آن انجام شود.

اوسی اضافه کرد: یگان های مدافع خلق نبردهای خوبی در شمال سوریه با داعش داشتند و دستاوردهای خوبی نیز کسب کردند و باید این دستاورده را حفظ کنند.

اوسی افزود: جایگاه طبیعی کردها در محور مقاومت است ولی بسیاری از تحلیلگران سوریه در شبکه های ماهواره ای، همه کردها را بدون استثناء در محور آمریکا و اسرائیل(رژیم صهیونیستی) به شمار می آورند و حق کردها این نیست.

وی اظهار داشت: این افراد باید از این سیاست متناقض که نوعی دعوت به فتنه میان کردها و عرب ها است، دست بردارند زیرا نه عشایر کرد و نه عشایر عرب و نه شخصیت های ملی کرد خواستار چنین جنگی نیستند.

اوسی افزود: گلایه ما از دولت های مختلف سوریه از زمان آغاز بحران این است که برای تقویت جریان های ملی کردی برای پر کردن خلاء پس از خروج نیروهای دولتی از مناطق کردنشین تلاش نکردند.

وی گفت: وقتی کردها از داخل کشور و از پایتخت با بی توجهی روبرو می شوند، به سوی برقراری روابط خارجی با نیروهایی پیش می روند که ممکن است این طرف ها و نیروها دشمن سوریه نیز باشند.

عمر اوسی در سال 1958 در شهر الدرباسیه از توابع استان حسکه سوریه به دنیا آمد.

وی یکی از فعالان سیاسی کرد است و بیش از 30 سال است که در دمشق زندگی می کند.

اوسی در زمان عبدالله اوجلان یکی از اعضای حزب کارگران کردستان (پ.ک.ک) و بیش از 15 سال مشاور وی در دمشق بود.

برادر وی در سال 1995 در درگیری با نیروهای ترکیه کشته شد و خواهر وی نیز بیش از 15 سال با نیروهای ترکیه جنگید.

اوسی در انتخابات اخیر مجلس سوریه به عنوان یکی از نامزدهای لیست دولت سوریه به مجلس راه یافت.