تعدادی از زندانیان سیاسی مصر در سالگرد انقلاب 25 ژانویه با هدف جلب افکار عمومی، دست به اعتصاب غذا در زندان‌های این کشور زدند.

به گزارش مرور نیوز، برخی فعالان و مدافعان حقوق بشر مصری حمایت خود را از این پنج زندانی اعلام کرده و خواستار آزادی آنها و تمامی زندانیان سیاسی شدند. تعداد دیگری از زندانیان در زندان العقرب پس از آنکه زندانیان از دریافت لباس و دارو محروم شدند، به این اعتصاب غذا پیوستند. علاوه بر این معتز ودنان، خبرنگار بازداشت شده مصری نیز وارد بیست‌وپنجمین روز اعتصاب غذای خود شده و در حال حاضر او خواستار انتقال از زندان العقرب به زندان طره و دیدار با خانواده‌اش شده است.

ودنان که در پی گفت‌وگویی با هشام جنینة، رییس سابق دیوان محاسبات اداری این کشور بازداشت شد تا این لحظه تنها یک بار توانسته است با خانواده خود دیدار کند.

عفو بین‌الملل نیز کمپینی را در محکومیت سرکوب مستمر آزادی بیان در مصر پس از گذشت هشت سال از انقلاب 25 ژانویه کلید زد.

این سازمان در بیانیه‌ای با عنوان مصر زندان بزرگ منتقدان  اعلام کرد: مصری‌ها با هجمه بی‌سابقه‌ای علیه حق آزادی‌بیان خود مواجه هستند. آنها در تاریخ ۲۵ ژانویه ۲۰۱۱ به خیابان‌ها رفتند تا حمایت گسترده‌تر از حقوق بشر را خواستار شوند، اما مخالفت و سرکوب گسترده‌ای که در دوره ریاست عبدالفتاح سیسی وجود داشت این تلاش‌ها را از بین برد.

عفو بین‌الملل تاکید کرد: در دوره ریاست سیسی مصر به زندانی برای مخالفان تبدیل شده است.