سفیر آمریکا در افغانستان در جریان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا و تأثیر آن بر روابط واشنگتن - کابل گفت که روابط آمریکا با افغانستان براساس انتخابات و رهبری حزب بنا نشده است.

به گزارش مرور نیوز به نقل از سفارت آمریکا در کابل، «مایکل مک کینلی» سفیر آمریکا در افغانستان، صبح امروز در پاسخ به پرسش‌هایی در مورد تأثیر انتخاب هر یک از دو نامزد ریاست جمهوری این کشور بر روابط واشنگتن - کابل گفت که تعهد طولانی مدت آمریکا در همکاری با افغانستان امسال در نشست ورشو و بروکسل تمدید شد.

وی افزود: روابط آمریکا با افغانستان مستحکم و نزدیک باقی خواهد ماند زیرا این روابط برپایه هیچ انتخابات و رهبری حزبی بنا نشده بلکه براساس منافع مشترک، روابط دو ملت و ارزش‌های مشترک شکل گرفته است.

مک کینلی اظهار داشت: در حالی که دولت جدید در هفته‌های آینده در آمریکا شکل خواهد گرفت اما به مردم افغانستان اطمینان داده می‌شود که افغانستان هنوز به عنوان یکی از مهمترین موارد سیاست خارجی آمریکا باقی خواهد ماند.

در حالی که مردم افغانستان نظرات متفاوتی در مورد انتخاب هر یک از نامزدهای انتخاباتی در افغانستان دارند و نگرانی‌ها در مورد روابط افغانستان با آمریکا مطرح می شد.