در جریان مذاکرات دیمیتری مدودیف و بنیامین نتانیاهو چند سند همکاری بین روسیه و رژیم صهیونیستی در عرصه های مختلف امضا شد.

به گزارش مرور نیوز، نخست وزیر روسیه که به تل آویو سفر کرده و همچنین قرار است با مقام های منطقه خودگردان فلسطین در کرانه باختری مذاکره کند، امروز (پنجشنبه) در دیدار با نتانیاهو بر ضرورت مبارزه با گروههای تروریستی به ویژه داعش تاکید کرد و گفت که باید برای نابودی تروریسم تلاش های همه جانبه ای انجام شود.

خبرگزاری ایتارتاس به نقل از سخنان مدودیف در کنفرانس مطبوعاتی مشترک با نخست وزیر رژیم صهیونیستی اظهار کرد: باید هسته مرکزی تروریسم در منطقه خاورمیانه شامل گروه تروریستی داعش نابود شود.

نخست وزیر رژیم صهیونیستی نیز مدعی عزم این رژیم برای همکاری با روسیه و آمریکا در مبارزه با افراط گرایی و در وهله اول نابودی گروه تروریستی داعش شد.

نتانیاهو در حالی این سخنان را بیان کرد که شواهد انکارناپذیری دال بر حمایت رژیم صهیونیستی از گروههای تروریستی فعال در سوریه از جمله داعش وجود دارد.

براساس گزارش ها، تروریست های ضدسوری افزون بر برخورداری از پوشش هوایی جنگنده های رژیم صهیونیستی و همچنین تدارکات اهدایی این رژیم، زخمی های خود در درگیری های مسلحانه با نیروهای ارتش سوریه را به بیمارستان های سرزمین های اشغالی منتقل می کنند.

نخست وزیر روسیه همچنین در ادامه سخنان خود بر ضرورت توسعه همکاری های اقتصادی و بازرگانی کشورش با رژیم صهیونیستی تاکید کرد.

مدودیف گفت: همکاری های اقتصادی باید به سطح بالاتری ارتقا یابد و در روند توسعه آن نیز به کشاورزی و فناوری های نو توجه خاص کرد.

وی با بیان اینکه تاکنون هیچ اقدامی برای تحرک بخشیدن به همکاری های اقتصادی، بازرگانی و نوآوری ها انجام نگرفته است، اظهار کرد: روسیه نه فقط به افزایش مبادلات بازرگانی علاقه دارد، بلکه می خواهد به کیفیت بالاتری ارتقا یابد.

امروز همچنین در جریان مذاکرات مدودیف و نتانیاهو چند سند همکاری در عرصه های اقتصادی، گمرکی، ساختمان سازی و نوآوری ها امضا شد.

مطابق برنامه اعلام شده، قرار است مدودیف روز جمعه در سفر به کرانه باختری مذاکراتی را با مقام های منطقه خودگردان فلسطین از جمله محمود عباس رئیس این منطقه برگزار کند.

مسکو و تل آویو با وجود اختلاف نظر در مورد سیاست های ضدفلسطینی به ویژه شهرک سازی رژیم اشغالگر قدس، تلاش می کنند روابط سیاسی و همچنین اجتماعی را تقویت کنند که سه بار سفرهای چند ساعته نتانیاهو به مسکو در دوسال گذشته و مذاکره با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه نشانه این رویکرد است.

از سوی دیگر، روسیه که همراه آمریکا، اتحادیه اروپا و سازمان ملل عضو گروه چهارمیانجیگر بحران خاورمیانه است، بر خلاف دیگر اعضا از فلسطینی ها حمایت و تندترین انتقادها را علیه شهرک سازی رژیم صهیونیستی در اراضی اشغالی فلسطینیان مطرح می کند.

همچنین از سال 1989 (دو سال پیش از فروپاشی شوروی) فلسطین دارای نمایندگی سیاسی در مسکو است که اکنون به سفارت ارتقا یافته و مذاکرات زیادی بین دو طرف انجام می شود.

در چارچوب این رایزنی ها، محمود عباس 31 فروردین سال جاری در کاخ کرملین با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه دیدار و مذاکره کرد.

میخائیل بوگدانف نماینده رئیس جمهوری روسیه در امور خاورمیانه و معاون وزارت خارجه این کشور نیز چندی پیش در سفر به فلسطین اشغالی و منطقه خودگردان فلسطین در باره راهکارهای حل بحران خاورمیانه مذاکره کرد.

آخرین سفر پوتین به فلسطین اشغالی پس از برعهده گرفتن سومین دوره این مسئولیت در پنجم تیرماه 1391 انجام گرفت.