سرویس بین الملل- رئیس جمهور مصر برای عادی سازی روابط عربستان با کشورش شرط گذاشت.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز، روزنامه میدل ایست مونیتور در گزارشی نوشت: عبدالفتاح السیسی تاکید دارد که عربستان باید برای عادی سازی روابط از قاهره عذرخواهی کند

بر اساس این گزارش٬ السیسی طی هفته های اخیر میزبان شیخ محمد بن زاید ولیعهد ابوظبی بود و همزمان تلاش های گسترده ای از سوی کویت و بحرین برای عادی سازی روابط میان ریاض و قاهره صورت گرفت.

این روزنامه افزود: السیسی طی نشست اخیر خود با هیات عالی رتبه اماراتی اعلام کرد که ریاض باید بابت رفتارهای اخیر خود علیه قاهره عذرخواهی کند تا روابط طرفین به شرایط عادی بازگردد.

میدل ایست مونیتور در ادامه نوشت: منابع سیاسی مطلع اعلام کردند که بر اساس هماهنگی های به عمل آمده، قرار است هیاتی از امارات برای ادامه رایزنی ها در این زمینه راهی ریاض شود و برای متقاعد کردن سعودی ها تلاش کند زیرا رئیس جمهوری مصر خواهان عذرخواهی صریح عربستان بابت مواضع انتقادی شدید اخیرش علیه مصر شده تا امیدی برای عادی سازی روابط وجود داشته باشد.

روابط مصر و عربستان پس از حمایت قاهره از مواضع مسکو در قبال پرونده سوریه رو به سردی گرایید و شرکت آرامکوی سعودی نیز برای دومین ماه پیاپی از ارسال محموله های نفت برای مصر جهت کمک به این کشور خودداری کرد.