رئیس جمهوری روسیه گفت : زیرساخت های پایگاه های دریایی روسیه تکامل می یابد و ماموریت های ناوهای روسی در دور دنیا دوباره احیا می شود.

به گزارش مرور نیوز، ولادیمیر پوتین در مراسم رژه ناوهای روسی در رودخانه نوا در سن پترزبورگ به مناسبت روز نیروی دریایی روسیه و پس از سان دیدن از این ناوها گفت: ناوگان ما با اطمینان می تواند امنیت کشور و منافع ملی آن را تامین کند و پاسخ شایسته به هر متجاوزی بدهد.

وی با بیان اینکه ضامن این امر نمونه های بینظیر تسلیحات نیروی دریایی روسیه است، اظهار کرد: اما عامل اصلی شهامت و ازخودگذشتگی خدمه ناوها و وفاداری به پرچم آندریفسکی و وفاداری به میهن برای ملوانان ویژه روس است.

 پوتین خاطرنشان کرد: ملوانان روس در لحظات سخت و تجربیات دشوار آماده اند تا زندگی خود را فدای ناو، ملت و میهن خود کنند.

وی سپس به چند نمونه از شهامت های ملوانان روس در گذشته ازجمله خدمه ناوهای مرکوری، آورورا، واریاگ، استرگوشوا و اسلاوا اشاره کرد.

ولادیمیر پوتین سپس به جایگاه ویژه شهر سن پترزبورگ برای ناوگان روسیه اشاره کرد و افزود: در سن پترزبورگ ناوگان جوان روسیه با تلاش های امپراتور پتر کبیر رشد کرده و توانمندی جنگی گرفت.

رئیس جمهوری روسیه سپس به برنامه دولت این کشور برای تجهیز ناوگان روسیه به تسلیحات پیشرفته اشاره کرد و گفت: ما ناوگانی را بنا می کنیم که در طول مدت زمان طولانی باتوجه به توانمندیهای خود بینظیر باشد و این ناوگان قدرتمند خواهد بود و ناوگان یک قدرت بزرگ خواهد بود.

وی در بخش دیگری از سخنان خود خاطرنشان کرد که با پایمردی و مهارت فنی بالای افسران دریایی در روسیه، اکتشافات عالی در عرصه جغرافی، بیولوژی و زمین شناسی انجام گرفته است. ناوگان نظامی روسیه سهم بزرگی در توسعه علوم روسیه داشته و از نخستین واحدهایی است که پیشرفته ترین تجهیزات را آزمایش می کند که در جهان نظیر ندارد.

 پوتین گفت : فقط در سال جاری ناوگان روسیه به 15 ناو و ناوچه جنگی مجهز می شود و واحدهای هوایی ناوگان روسیه و نیروهای ساحلی به تسلیحات جدید مجهز خواهند شد.

وی افزود: زیرساخت های پایگاه های دریایی روسیه تکامل می یابد و ماموریت های ناوهای روسی در دور دنیا دوباره احیا می شود.